לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרשתות החברתיות בזמן מלחמה: יתרונות וחסרונות

תגיות
הרשתות החברתיות בזמן מלחמה: יתרונות וחסרונות
קרדיט: Freepik

הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו בעידן הדיגיטלי. הן מאפשרות לנו להתחבר, לשתף, ללמוד ולהשפיע על אנשים מכל העולם בלחיצת כפתור. אבל הרשתות החברתיות יכולות גם להיות כלי חזק להסברה, להסתה, להטעייה ולהפצת מידע שגוי או מסוכן. בזמן מלחמה, השימוש ברשתות החברתיות יכול להיות גם יתרון וגם חסרון, תלוי במי שמשתמש בהן ובאיך שהוא משתמש בהן.

הרשתות החברתיות ככלי הסברה

אחד היתרונות של הרשתות החברתיות בזמן מלחמה הוא האפשרות להשתמש בהן ככלי הסברה יעיל ומהיר. בעזרת הרשתות החברתיות, ניתן להגיע לקהל רחב ומגוון, להציג את הנרטיב והעמדות של צד אחד בסכסוך, להגיב לשאלות, לתקור את האירועים המתרחשים בשטח ולהראות את המציאות מהעיניים של המעורבים בה. הרשתות החברתיות יכולות גם לשמש כפלטפורמה להפגנת תמיכה וסולידריות בין אנשים וארגונים מכל העולם, להעלות את המודעות והמעורבות בנושאים שחשובים ולהגביר את המורל והאחדות בין הצדדים המסוגלים.

דוגמא לשימוש ברשתות החברתיות ככלי הסברה היא הפעילות של הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי בזמן המלחמה עם רוסיה. זלנסקי השתמש בפלטפורמות שונות, כגון טוויטר, טיקטוק, יוטיוב וקוורה, כדי להציג את המצב באוקראינה, להבהיר את המטרות והדרישות שלו, להתייחס לאלימות ולהפרות הזכויות האנוש, להתקשר עם מנהיגים וארגונים בינלאומיים, להציג את התמיכה שהוא מקבל מהעולם ולהראות את הצד האנושי והאישי שלו ושל האוקראינים. זלנסקי הצליח ליצור תקשורת ישירה ואמינה עם הקהל המקוון, להשפיע על הדעה הציבורית ולגייס תמיכה וסולידריות במאבק שלו.

הרשתות החברתיות ככלי הסתה

אחד החסרונות של הרשתות החברתיות בזמן מלחמה הוא האפשרות להשתמש בהן ככלי הסתה והטעייה. בעזרת הרשתות החברתיות, ניתן להפיץ מידע שגוי, משובש, מטעה או מסית, להטות את האמת, להסיט את התשומת לב, להשפיל או להשחית את היריב, להעלות את האילומים והסכסוכים, להסית לאלימות ולטרור, להפחית את המורל והאחדות בין הצדדים המסוגלים. הרשתות החברתיות יכולות גם לשמש כפלטפורמה להפצת אנטישמיות, גזענות, שנאה וקיצוניות, להטריד או לאיים על אנשים וארגונים שמבטאים דעות שונות או להפר את הפרטיות והביטחון שלהם.

להלן דוגמאות למשפיעניות שעושות הסברה למען ישראל בזמן המלחמה “חרבות ברזל”

גל גדות, שקיבלה תגובות לא חיוביות על חלק מהפוסטים שלה ברשתות החברתיות בימים האחרונים, הראתה ל-109 מיליון העוקבים שלה סרטון קשה לצפייה בו ניתן לראות את הזמרת והיוצרת הפלסטינית שי-לי עטרי, שגרה בעזה, מקבלת את הבשורה הקשה על מות בעלה יהב במהלך ריאיון ל-Sky News. אותו הסרטון שיתפה גם נועה קירל, שהפכה למוכרת יותר באירופה אחרי שהשתתפה באירוויזיון.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה