לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“המוח האנושי יפסיד לבינה המלאכותית בתוך שנתיים” כך טוען הישראלי אחראי ה-AI של מיקרוסופט

עמית שורצנברג הוא CTO משותף ב-Microsoft for Start ups, יחידה של החברה הענקית שמסייעת לחברות סטארט-אפ להשתמש בטכנולוגיות המתקדמות שלה. שורצנברג הוא גם אחד מהמומחים המובילים בתחום הבינה המלאכותית (AI), והוא דיבר בכנס Future of AI, שנערך בתל אביב בשבוע שעבר, על המצב הנוכחי והטרנדים העתידיים של התחום.

תגיות
ראש של מכונה אל מול ראש אנושי קונספט בינה מלאכותית בקרב מול בני אנוש
האם התחזית הקודרת תתממש? האם יש למה לחשוש?

דבריו של שורצנברג

שורצנברג הציג את ההתקדמות המדהימה של ה-AI בשנים האחרונות, ואת האתגרים וההזדמנויות שהיא מציבה בפני האנושות. הוא טען שה-AI תוכל לעשות הכל יותר טוב מהאדם בתוך שנתיים, ושהמוח האנושי יהפוך למיושן בהשוואה. הוא אמר שה-AI תוכל להבין, ללמוד, ליצור, לתקשר, ולהתאים את עצמה לכל סיטואציה, ושהיא תשנה את העולם בדרכים שאנחנו לא יכולים לדמיין.

“ככל שדוחפים אליו יותר מידע, המודל הולך ומחכים, אלא שכשממשיכים עם זה, ובפרט כשמכניסים מידע על עוד ועוד התנהגויות אנושיות, הוא נעשה ‘מטומטם’ יותר. כשהוא עובר את השלב הזה, הוא הופך לגאון על”.

איך הוא הדגים זאת?

שורצנברג השתמש בדוגמאות מרהיבות להדגמת היכולות של ה-AI. הוא הראה כיצד ניתן להשתמש ב-AI לשינוי ולשיפור של ציורים קלאסיים, כמו להוסיף חיוך למונה ליזה או להחליף את הפנים של הציירים בפנים של אנשים אחרים. הוא גם הציג את הפרויקט החדש והמדובר של מיקרוסופט – Copilot, שהוא כלי AI שמסייע למתכנתים לכתוב קוד יותר טוב ויותר מהיר. הוא אמר ש-Copilot הוא רק ההתחלה, ושבעתיד ה-AI תוכל לכתוב קוד לבדה, ואפילו ליצור אפליקציות ומשחקים מאפס.

“העתיד של הבינה המלאכותית הוא מולטי מודאליות. עתיד עם הרבה יותר יישומים שפועלים על בסיס חיישנים, שילוב של טקסט, תמונה, וידיאו וקול, שאנחנו כבר רואים וזה יוסיף להתפתח”.

מה המסר העיקרי?

ה-AI היא המהפכה הגדולה ביותר בהיסטוריה של האנושות, ושאנחנו חיים בתקופה מרגשת ומאתגרת. עוד הוא הוסיף שה-AI תפתח לנו אפשרויות חדשות ותשפר את איכות החיים שלנו, אבל גם תדרוש מאיתנו להתאים את עצמנו למציאות החדשה, ולהתמודד עם השאלות המוסריות והאתיות שהיא מעוררת. הוא קרא לקהל להיות סקרניים, ללמוד, ולהשתתף במהלך ההתפתחות של ה-AI, ולא לפחד ממנה. הוא אמר שה-AI היא הזדמנות ייחודית ליצור עולם טוב יותר, אם נדע לנצל אותה בצורה חכמה ואחראית.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה