לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוי הכחול בתשלום של טוויטר מופעל מחדש לאחר הפסקה עקב התחזויות

תגיות
Credit by: @ darkdream, Freepik

תכונת האימות בתשלום של טוויטר יוצאת לדרך שוב. הוא הושהתה בחודש שעבר לאחר שהוצפה על ידי מתחזים. המחיר עדיין 8 $ לחודש – אבל יש כעת עמלה מוגברת של $11 עבור אלה המשתמשים באפליקציית טוויטר במכשירי אפל.

הבעלים של טוויטר אילון מאסק אמר בעבר בציוצים שהוא מתרעם על עמלת העמלה שאפל גובה על רכישות בתוך האפליקציה.

התכונות הנוספות של Twitter Blue כוללות כפתור עריכה. זה כבר מזמן תכונה שהתבקשה על ידי משתמשי טוויטר רבים, אם כי ישנם אחרים הטוענים כי היא מגבירה את הפוטנציאל להפצת דיסאינפורמציה, אם ציוץ משתנה לאחר שיתוף נרחב.

מנויי Blue-tick יראו גם פחות פרסומות, הציוצים שלהם מוגברים מעל אחרים ויוכלו לפרסם ולצפות בסרטונים ארוכים ואיכותיים יותר, אומרת הפלטפורמה.

בעבר וי כחול שימש ככלי אימות עבור חשבונות בעלי פרופיל גבוה כתג מקוריות. זה ניתן על ידי טוויטר בחינם – אבל רק החברה עצמה החליטה מי קיבל אחד. אילון מאסק טוען שזה לא הוגן.

לאלה שהיו להם וי כחול תחת הבעלות הקודמת של טוויטר, עדיין יהיה וי כחול, אבל עכשיו לחלק מהמשתמשים האלה יש גם הודעה שמופיעה אם לוחצים על הסימון האומרת שהחשבון הוא “חשבון מאומת מדור קודם”.

עם זאת, סימני הביקורת הללו יוחלפו כעת בסופו של דבר בתגי זהב (לעסקים) או אפור (עבור אחרים כמו רשויות), לפי החשבון של טוויטר עצמו. תחת המערכת החדשה, מנויים שישנו את שמם או יציגו תמונות יאבדו את הסימון הכחול שלהם עד שהחשבון ייבדק על ידי טוויטר.

חשבונות מזויפים

לשירות הייתה השקה ראשונית כאוטית בנובמבר, כאשר אנשים החלו להתחזות למותגים גדולים ולידוענים ולשלם עבור תג ה-blu-tick כדי לגרום להם להיראות אותנטיים. רבים אף התחזו לאילון מאסק בעצמו.

באחד המקרים, משתמש שטען שהוא חברת התרופות האמריקאית אלי לילי צייץ בטוויטר “אינסולין הוא חינם”, מה שגרם למחיר המניה של החברה האמיתית לצנוח – עם זאת, אלי לילי הסכים מאז שמחירי האינסולין אכן יכולים להיות נמוכים יותר.

עם זאת, באופן אנקדוטי, נראה כי לא מעט חשבונות ניצלו את ההזדמנות כדי להירשם מסיבות לגיטימיות.

שינויים בטוויטר

אילון מאסק ביצע מספר שינויים מפליגים מאז השתלט על טוויטר בסוף אוקטובר לאחר שרכש אותה תמורת 44 מיליארד דולר (38 מיליארד ליש”ט). הוא אמר שהחברה פועלת בהפסד של 4 מיליון דולר ליום, וכי היא צריכה להפוך לרווחית.

הוא פיטר כמחצית מכוח העבודה שלה, הציג חדרי שינה במפקדת טוויטר בסן פרנסיסקו לשאר הצוות שעובד שעות ארוכות, והחל להפעיל מחדש חשבונות אסורים שנויים במחלוקת, כולל הראפר Ye (קניה ווסט), נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ ו המשפיע אנדרו טייט.

מר מאסק גם אומר שחשבונות טוויטר שלא היו פעילים במשך תקופה מסוימת יימחקו. זה גרם למורת רוח בקרב אלה שאומרים שהם מוקירים את חשבונותיהם של יקיריהם שמתו.

בניגוד לפייסבוק, משתמשי טוויטר לא יכולים למנות מישהו שישתלט על חשבונם לאחר מותם, למרות שמוציאים לפועל של המדינה יכולים לפנות לחברה עם בקשות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה