לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרגולטור הבריטי מעכב את רכישת Figma ע”י אדובי ב-20 מיליארד דולר

תגיות
הרגולטור הבריטי מעכב את רכישת Figma ע"י אדובי ב-20 מיליארד דולר

Figma הוא פלטפורמת עיצוב ראשונית ברשת שמאפשרת לצוותים לעבוד בשיתוף פעולה וליצור אפליקציות אינטראקטיביות למובייל ולאינטרנט. החברה נוסדה ב-2012 על ידי דילן פילד ואוון וולס, והיא הראשונה שהביאה את העיצוב לרשת.

היום, היא מאפשרת לכולם שעוסקים בעיצוב אפליקציות לשתף פעולה באמצעות זרימות עבודה מרובות שחקנים, מערכות עיצוב מתוחכמות ואקוסיסטם מפתחים עשיר ומתרחב. Figma מושכת דור חדש של מיליוני מעצבים ומפתחים וקהילת סטודנטים נאמנה1.

אדובי היא החברה המובילה בעולם בתחום היצירה הדיגיטלית, והיא משנה את העולם באמצעות חוויות דיגיטליות משופרות. החברה יצרה והמציאה קטגוריות חדשות בתחום היצירה הדיגיטלית, כמו עיבוד תמונות עם Photoshop, מסמכים אלקטרוניים עם PDF, ושיווק דיגיטלי עם Adobe Experience Cloud. החברה ממשיכה לחדש ולהפוך קטגוריות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הצילום, האיור, הווידאו ועוד2.

אדובי רוצה לקנות את Figma כדי להכניס את עצמה לקטגוריה המשלימה של העיצוב המוצר, ולהציע ללקוחותיה יכולות חדשות ומשולבות ליצירה ולשיתוף פעולה בתחום העיצוב הגרפי. לקוחות Figma יוכלו להשתמש במיליוני הגופנים, התמונות והנכסים היצירתיים של אדובי לעיצוב ופיתוח אפליקציות ביעילות וביצירתיות גבוהה יותר. בנוסף, אדובי תוכל להשתמש בטכנולוגיית הרשת החדשנית של Figma כדי להציע יכולות יצירתיות חדשות ומודרניות במוצריה הדגליים, כמו Photoshop, Illustrator וPremiere Pro2.

מהם הסיבות להתנגדות הרגולטור הבריטי לרכישה?

רשות התחרות הבריטית (CMA) היא הגוף הממשלתי האחראי לקידום התחרות הכלכלית בבריטניה, ולמניעת או להגבלת השפעות שליליות על הצרכנים ועל הציבור. הרשות יכולה לחקור ולהתערב בעסקאות של רכישות או של חיבורים בין חברות, אם היא חושבת שהן יכולות להוביל להקמת יתרון תחרותי לא הוגן או להפחתת התחרות בשוק3.

הרשות התנגדה לרכישת Figma על ידי אדובי, אחרי שביצעה בדיקה של העסקה ומצאה שהיא תוביל לחיסול של מתחרה משמעותי בתחום העיצוב הגרפי. הרשות טענה שאדובי ו-Figma הן שתי החברות המובילות בשוק העיצוב הגרפי, ושהן מציעות מוצרים דומים ומשלימים, שמיועדים לאותו קהל יעד של מעצבים ומפתחים. הרשות חששה שאם העסקה תתבצע, אדובי תהיה החברה השולטת בשוק, ושהיא תוכל להעלות את המחירים, להוריד את איכות השירות, או להפחית את החידוש וההשקעה במוצרים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה