לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טוויטר נחקרת בהגנה על פרטי המשתמשים לאחר פריצת האקר למאגר הנתונים

תגיות
Credit by: @ darkdream, freepik

חקירה תיפתח כנגד טוויטר לאחר שהאקר טען שיש לו פרטים פרטיים המקושרים ליותר מ-400 מיליון חשבונות.

ההאקר, “Ryushi”, דורש 200,000 דולר (166,000 ליש”ט) כדי למסור את הנתונים – שדווחו כוללים את הנתונים של כמה מפורסמים – ולמחוק אותם. הוועדה להגנה על נתונים של אירלנד (DPC) אמרה כי “תבדוק את עמידתה של טוויטר בחוק הגנת מידע ביחס לסוגיית האבטחה הזו”. טוויטר לא הגיב על הטענה.

אומרים שהנתונים כוללים מספרי טלפון ואימיילים, כולל אלה השייכים לסלבריטאים ופוליטיקאים, אך גודל ההובלה לכאורה אינו מאושר. רק “דגימה” קטנה פורסמה עד כה לציבור. טוויטר לא הגיבה עד כה לפניות העיתונות בנוגע להפרה הנטענת.

המנכ”ל אילון מאסק לא השיב לבקשה – למרות שהפרצה, כפי שמציין מר קרבס, התרחשה כנראה לפני שהבוס של טסלה השתלט עליו.

שאלת מליון הדולר

“Ryushi” אמר שהוא ניצל בעיה במערכת המאפשרת לתוכניות מחשב להתחבר לטוויטר כדי לאסוף את הנתונים.

טוויטר תיקנה את החולשה במערכת בשנת 2022. אך מאמינים כי הפגם שימש גם בהפרה המוקדמת יותר שהשפיעה על יותר מחמישה מיליון חשבונות. ההאקר מודע לכמה נזק יכול להיות אובדן נתונים עבור פלטפורמות.

בפוסט המקוון המציע למכור את הנתונים, הוא מזהיר את טוויטר שהסיכוי הטוב ביותר שלה להימנע מקנס גדול להגנה על נתונים הוא לקנות בחזרה את הנתונים “בלעדית”.

בנובמבר, Meta ספגה קנס של 265 מיליון יורו (276 מיליון דולר) על ידי ה-DPC לאחר שדלפו באינטרנט נתונים שנגרדו מיותר מ-533 מיליון משתמשי פייסבוק.

משרד נציב המידע הבריטי (ICO) אמר כי הוא מודע ל”דיווחים בתקשורת” בנוגע למידע האישי של משתמשי טוויטר שהופך לזמין באינטרנט. “אנו מנהלים דיאלוג עם קצין הגנת המידע של טוויטר ונבצע בירורים בעניין זה”, נכתב.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה