לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טוויטר נפגע מתלונות משפטיות של 100 עובדים לשעבר בעקבות פיטורי מאסק

תגיות
Credit by: @ darkdream, freepik

טוויטר ספגה האשמות של 100 עובדים לשעבר שנפגעו מפיטורים המוניים בחברה, לרבות שהיא פיטרה יותר נשים מגברים שלא בצדק, פיטרה עובדים שהיו באופן פעיל בחופשת רפואה או חופשת הורות וכפרה בהבטחות הקשורות לפיצויי פיטורים.

ההאשמות נכללו כחלק מדרישות העובדים לשעבר לבוררות נגד החברה, כך לפי הצהרה ביום שלישי של עו”ד שאנון ליס-ריורדן.

בניין מטה החברה של טוויטר נראה במרכז העיר סן פרנסיסקו, קליפורניה, ארה”ב, 18 בנובמבר 2022.

עובדים לשעבר שתבעו את טוויטר על פיטורים משיגים ניצחון מוקדם

ליס-ריורדן היא אותו עורך דין שהגיש ארבע תביעות ייצוגיות מוצעות נגד טוויטר על ידי עובדים לשעבר שהושפעו מההשתלטות של אילון מאסק. דרישות הבוררות נועדו לסייע לעובדים שאינם יכולים להשתתף בהתדיינות זו בגלל חוזים שחתמו עם החברה.

התביעות בדרישות הבוררות משקפות את התביעות בתביעות. יש הטוענים גם כי מאסק הציב “דרישות בלתי סבירות” לכוח העבודה של טוויטר במאמץ לצמצם את הצוות שלו, לפי ההצהרה.

“ההתנהלות של טוויטר מאז השתלטות על מאסק היא חריפה להפליא, ואנו נמשיך בכל דרך להגן על העובדים ולחלץ מטוויטר את הפיצויים המגיעים להם”, אמרה ליס-ריורדן בהצהרה. היא הוסיפה כי החברה שלה שמעה ממאות עובדי טוויטר לשעבר והגישה רק את “הגל הראשון” של דרישות בוררות.

“אנחנו מוכנים להילחם בהם אחד אחד, בשם אלפי עובדים פוטנציאליים אם יהיה צורך בכך”, אמרה.

ליס-ריורדן הגישה בעבר שלוש תביעות ייצוגיות מוצעות בשם עובדות, עובדים נכים וקבלנים שפוטרו. תביעה נוספת הוגשה על ידי קבוצה של עובדים לשעבר שהאשימו את טוויטר בהפרת חוזה מכיוון שלטענתה לא עמדה בהבטחות לאפשר עבודה מרחוק ולספק הטבות עקביות לפיצויים לאחר הרכישה.

טוויטר, שפיטרה לאחרונה חלק גדול ממחלקת התקשורת שלה, לא הגיבה מיד לבקשת תגובה בנוגע לדרישות הבוררות. טוויטר הכחישה את הטענות להפרת החוזה בתביעה שהגישו עובדים לשעבר על עבודה מרחוק ופיטורין, והיא לא הגיבה לטענות בשלוש התביעות האחרות.

ליס-ריורדן גם הגישה שלוש תלונות נגד טוויטר למועצה הלאומית ליחסי עבודה בשם עובדים שהושפעו מהפיטורים.

הטענות המתגברות של עובדים לשעבר מגיעות לאחר שטוויטר סיימה כמחצית מהצוות שלה בפיטורים המוני בחודש שעבר זמן קצר לאחר ההשתלטות על מאסק. מאוחר יותר דחק מאסק מאות עובדים נוספים, כולל על ידי דרישה מהם להסכים לאולטימטום לעבוד “הארדקור קיצוני” או לעזוב את החברה.

העובדים לשעבר שתבעו את טוויטר זכו לזכייה מוקדמת בשבוע שעבר, כאשר שופט פסק בעד בקשתם שהורה לחברה להתריע בפני כל העובדים המפוטרים על התביעות התלויות ועומדות לפני שידרוש מהם לחתום על הסכמי פיטורים הוויתור על זכויותיהם להתדיינות משפטית.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה