לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנהל טוויטר אומר שבקרוב יהיו שלושה סוגים של חשבונות: רשמי, בתשלום וללא תווית

תגיות
Credit by: @ natanaelginting, Freepik

 מנהלת המוצר, אסתר קרופורד, חשפה פרטים על הדרך שבה תפעל תוכנית האימות החדשה של הרשת החברתית ביום שלישי, לאחר רכישת החברה על ידי טסלה ומנכ”ל SpaceX אילון מאסק בסוף אוקטובר.

כמה חשבונות שאומתו במקור יציגו בקרוב תווית “רשמית”, היא אמרה, בעוד שכל משתמש שישלם 7.99 דולר לחודש עבור טוויטר בלו, מוצר המנויים של החברה, יופיע סימן ביקורת כחול. היא לא ציינה מה יידרש כדי לזכות במעמד “רשמי”.

מאסק, המכהן כיום כמנכ”ל טוויטר וכמנהל יחיד, מתח ביקורת על מערכת האימות המקורית של טוויטר, המעניקה סימן ביקורת כחול, או אימות, למשתמשים בולטים שעלולים להתחזות על ידי שחקנים גרועים.

צ’קים כחולים נועדו במקור לאמת את זהותם של פקידי ממשל, פוליטיקאים, ידוענים, כמה עיתונאים, בכירים, אנשי מקצוע רפואיים וארגונים שהחברה אימתה את זהותם. מאסק עצמו נהנה מסימן האימות של טוויטר. כך גם אינספור עיתונאים, כולל ב-CNBC.

היסטורית, סימן הביקורת הכחול אישר למשתמשי טוויטר אחרים שחשבון ברשת החברתית והתכנים שלו מגיעים מהאדם או הארגון המוצג בפרופיל הטוויטר הזה. לפחות חלק מהמשתמשים שחשבונותיהם נושאים את סימן האימות נאלצו לספק לפלטפורמה מידע אישי כגון מידע מעסיק, מספר טלפון או עותק של רישיון הנהיגה שלהם לצורך אימות זהות.

לרשתות חברתיות אחרות, כמו פייסבוק ואינסטגרם של Meta, יש מערכות אימות דומות.

בהנחיית מאסק, סימן הביקורת החדש של Twitter Blue יעבוד במקום זאת כתג מנוי משלם שהחברה מתכננת בכל זאת לקרוא לו “אימות”. שירות המנויים הפך למוקד מרכזי עבור מאסק, שרוצה שהפלטפורמה תהפוך פחות להסתמך על מפרסמים ותייצר יותר הכנסות מהמינויים.

קרופורד ציין ביום שלישי כי הרשמה לטוויטר בלו והשגת סימן ביקורת מהחברה לא ידרוש עוד אימות זהות, וכתב:

“הרבה אנשים שאלו כיצד תוכל להבחין בין מנויי @TwitterBlue עם סימני ביקורת כחולים לבין חשבונות שמאומתים כרשמיים, וזו הסיבה שאנו מציגים את התווית ‘רשמית’ לבחירת חשבונות כשאנחנו השקה. ”

“טוויטר בלו החדש אינו כולל אימות מזהה – זהו מנוי בתשלום להצטרפות המציע סימן ביקורת כחול וגישה לתכונות נבחרות. נמשיך להתנסות בדרכים להבדיל בין סוגי חשבונות.”

“לא כל החשבונות שאומתו בעבר יקבלו את התווית ‘רשמית’ והתווית אינה זמינה לרכישה. החשבונות שיקבלו את זה כוללים חשבונות ממשלתיים, חברות מסחריות, שותפים עסקיים, כלי תקשורת גדולים, מפרסמים וכמה אישי ציבור”, כתבה.

קרופורד, מנהלת ניהול מוצר בטוויטר, הצטרפה לחברת המדיה החברתית כשרכשה את הסטארט-אפ שלה, Squad, בדצמבר 2020. מאז כניסתה של מאסק לתפקיד, היא הפכה למובילת המוצר של טוויטר בלו. הצוות חווה צמצום משמעותי בכוח העבודה בשבוע שעבר, מה שהשפיע על יכולתו לשלוח מערכת אימות מעוצבת עד לתאריך ה-7 בנובמבר ש-Musk הגדיר במקור כיעד ספרינט. הצוות של קרופורד מנסה כעת להעסיק חלק מהעובדים שקיבלו הודעות פיטורים.

התוכניות של מאסק למערכת ה”אימות” החדשה גררו ביקורת נרחבת.

נראה כי קומיקאים, משפיענים ושחקנים כולל ולרי ברטינלי, קתי גריפין, איתן קליין, שרה סילברמן וריץ’ זומר שינו את שמות התצוגה שלהם בטוויטר בפרופילים המאומתים שלהם ל”אלון מאסק” מבלי לציין שהם עושים פרודיה על החשבון שלו.

טכנולוגית ועמיתת USC Annenberg Civic Media, סידט הארי, אמרה ל-CNBC לקראת ההשקה החדשה של Twitter Blue כי לחברה יש בעיות לסיכול הטרדה, דברי שטנה, מידע מוטעה והתחזות הרבה לפני שמנכ”ל טסלה השתלט עליו. לדוגמה, החברה מעולם לא הצליחה להגן בצורה יעילה על Black ומשתמשי מיעוטים אחרים, במיוחד אלה שלא היו ידוענים או אישי ציבור עם צ’ק כחול.

היא הוסיפה, לגבי מערכת האימות החדשה, “השיטה החדשה הזו הולכת להיות גרועה מבחינה תיאטרלית, מכיוון שברגע שאנשים משלמים עבור אימות זה לוקח את הנושא מבעיית ניהול קהילתית, שניתן לצפות בשירות חינמי או נתמך בפרסומות, ל בעיה בשירות לקוחות”.

היא גם אמרה שהיא מודאגת שנראה שמאסק מתמקד במשתמשים בארה”ב, למרות בסיס הלקוחות הבינלאומי הגדול של השירות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה