לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פייסבוק ואינסטגרם יחזירו את טראמפ לאחר הרחקה של שנתיים

תגיות
credit by: Michael Vadon is licensed under CC BY-SA 2.0.

מטא תאפשר לנשיא לשעבר דונלד טראמפ לחזור לפייסבוק ולאינסטגרם בשבועות הקרובים, הודיעה החברה, שנתיים לאחר חקיקת השעייתו בעקבות המרד ב-2021 בקפיטול האמריקאי.

“ככלל, אנחנו לא רוצים להפריע לדיון פתוח, ציבורי ודמוקרטי על הפלטפורמות של מטה – במיוחד בהקשר של בחירות בחברות דמוקרטיות כמו ארצות הברית”, ניק קלג, נשיא מטה לעניינים גלובליים. , כתב בפוסט בבלוג שהודיע על ההחלטה. “הציבור צריך להיות מסוגל לשמוע מה הפוליטיקאים שלו אומרים – הטוב, הרע והמכוער – כדי שיוכלו לעשות בחירות מושכלות בקלפי”.

פייסבוק, טוויטר ויוטיוב בבעלות גוגל קיבלו כולן את ההחלטה חסרת התקדים לחסום את נשיא ארה”ב המכהן מהפלטפורמות שלהן באותה עת, לאחר שקבעו שהדבר עולה על הסיכון להסתה נוספת לאלימות. עם זאת, המהלכים של הפלטפורמות היו מגוונים בדרגותיהם, כאשר טוויטר בחרה באיסור קבוע ופייסבוק אמרה שהשעייתה היא זמנית, ובסופו של דבר קבעה ציר זמן של שנתיים לפני שהיא בחנה את ההחלטה.

ההשעיות הגיעו לאחר שהמון הואשם בקפיטול של ארה”ב ב-6 בינואר 2021, בזמן שהמחוקקים פעלו לאשר את בחירתו של הנשיא ג’ו ביידן. סגן הנשיא דאז, מייק פנס, הודח למקום מאובטח על ידי השירות החשאי, תוך שהוא זיהה את הסכנה עבורו כשפיקח על מה שבדרך כלל נוהל שגרתי בקונגרס.

למרות שטראמפ דחק בשלב מסוים באספסוף לשמור על שלום, הוא גם העלה את השקר שהבחירות “נגנבו מאיתנו”, צייץ בשלב מסוים במהלך היום שלפנס “לא היה האומץ לעשות מה שהיה צריך לעשות כדי להגן על המדינה שלנו ועל החוקה שלנו”, ככל הנראה על ידי שיבוש תוצאות הבחירות ששללו מטראמפ כהונה שנייה.

“ההשעיה הייתה החלטה יוצאת דופן שהתקבלה בנסיבות יוצאות דופן”, כתב קלג. “כעת, לאחר שחלף פרק הזמן של ההשעיה, השאלה היא לא אם אנחנו בוחרים להחזיר את חשבונותיו של מר טראמפ, אלא האם נותרו נסיבות יוצאות דופן כאלה שהארכת ההשעיה מעבר לתקופה המקורית של שנתיים היא מוצדקת”.

הפרוטוקול המעודכן “מטפל בתוכן שאינו מפר את תקני הקהילה שלנו, אך תורם לסוג הסיכון שהתממש ב-6 בינואר, כגון תוכן המהווה דה-לגיטימציה לבחירות הקרובות או קשור ל-QAnon”, כתב קלג. Meta עשויה לדכא הפצה של פוסטים כאלה, ועבור עבירות חוזרות ונשנות להגביל זמנית את הגישה לכלי הפרסום של מטא. החברה יכולה גם לבחור להסיר את כפתור ה”שיתוף מחדש” בפוסטים שמפרים את ההנחיות הללו או מונעים מהם להיות מודעים. מטא עשויה לנקוט בצעדים דומים אם טראמפ יפרסם משהו ש”מפר את המכתב” של הנחיות הקהילה שלו, אבל הוא רואה בו חדשות.

קביעת ההשעיה לשנתיים

פלטפורמות כמו פייסבוק וטוויטר הסירו או סימנו קודם לכן פוסטים מסוימים של הנשיא לשעבר שלדעתם מזיקים לפני שבסופו של דבר בחרו לחסום את חשבונו.

בערב ה-6 בינואר 2021, פייסבוק אמרה כי “שתי הפרות מדיניות” בעמוד של טראמפ יגרמו לחסימה של 24 שעות בפלטפורמות שלה. למחרת, החברה אמרה בהצהרה כי היא מרגישה “הסיכונים לאפשר לנשיא טראמפ להמשיך להשתמש בשירות שלנו בתקופה זו פשוט גדולים מדי”, ואמרה שהאיסור יימשך “לפחות בשבועיים הקרובים, “באמצעות ההשבעה.

ביום ההשבעה של ביידן, החברה אמרה שהיא מפנה את ההשעיה למועצת הפיקוח העצמאית שלה, שפייסבוק הקימה כדי לקבל החלטות תוכן מחייבות. מועצת הפיקוח אמרה שפייסבוק צריכה לקבוע לוח זמנים להערכה מחדש של החלטתה, שפייסבוק קבעה ביוני 2021 כי צריכה להיות שנתיים מהשעיית טראמפ ב-7 בינואר 2021.

מועצת הפיקוח אמרה שהיא לא שיחקה תפקיד בהחלטה של מטה, למרות שהחברה סיפרה אתמול לקבוצה על תוכניותיה להחזיר את טראמפ לתפקיד.

בפוסט בבלוג מיוני 2021 שהכריז על מסגרת הזמן, אמר קלג כי ההחלטה אם להחזיר את חשבונו של טראמפ תתבסס על “האם הסיכון לביטחון הציבור נסוג”, תוך התייחסות ל”מקרים של אלימות, הגבלות על אסיפה שלווה וסמנים אחרים של תסיסה אזרחית”.

אם טראמפ יורשה לחזור לשירות, אמר קלג אז, תהיה “מערכת קפדנית של סנקציות הולכות ומסלימות במהירות שתופעל אם מר טראמפ יבצע הפרות נוספות בעתיד, עד וכולל הסרה לצמיתות של הדפים שלו. חשבונות.”

מאז העביר טראמפ את הגיגיו ל-Truth Social, אפליקציה שהוא מגבה שדומה מאוד לטוויטר ומובלת על ידי דווין נונס, חבר הקונגרס הרפובליקני לשעבר של קליפורניה.

הבעלים החדש של טוויטר, אילון מאסק, ביטל את השעיית טראמפ על הפלטפורמה בשנה שעברה, אם כי הנשיא לשעבר עדיין לא חזר לצייץ מחשבונו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה