לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מייקל ג’ורדן מוכר את רוב המניות שלו בשארלוט הורנטס – כמה כסף הוא שווה עכשיו? 

תגיות
מייקל ג'ורדן מוכר את רוב המניות שלו בשארלוט הורנטס - כמה כסף הוא שווה עכשיו? 
"Michael Jordan" by Joshua Massel. Cropped by en:User:Quadzilla99 is licensed under CC BY-SA 2.0.

מייקל ג’ורדן, שחקן הכדורסל האגדי, הגיע להסכמה על מכירת החלק שלו בשארלוט הורנטס. איגוד הכדורסל הלאומי (NBA) הודיע לאחרונה כי קבוצה בראשות בעלי המיעוט בהורנטס גייב פלוטקין ובעל המיעוט של אטלנטה הוקס, ריק שנאל, תרכוש את המניות.

הערכת שווי והמשך מעורבות

כפי שדווח ב-ESPN, מכירת המנייה של ג’ורדן מוערכת ב-3 מיליארד דולר. למרות שפרטי הרווחים של ג’ורדן מהעסקה עדיין לא פורסמו, נאמר כי הוא ישמור על מניית מיעוט בקבוצה. אקסיוס, מציינת כי העסקה תגרום לחוסר נוכחות של בעלי מניות שחורים רבים ב-NBA.

המורשת וההצלחה הפיננסית של מייקל ג’ורדן

מייקל גורדן, שחקן כדורסל מצטיין וחבר באולם התהילה של NBA ב-14 פעמים, נחשב לשחקן הכדורסל הגדול ביותר בהיסטוריה של ה-NBA. מיומנויותיו המדהימות זיכו לו מקום בין הספורטאים העשירים בעולם. ב-2017, פורבס קראו לג’ורדן הספורטאי המרוויח ביותר בכל הזמנים, ארבע עשורים לאחר פרישתו מה-NBA.

לפי פורבס, הונו הנוכחי של מייקל ג’ורדן עומד על 2 מיליארד דולר. העושר המשמעותי שלו נגזר ממקורות שונים, כולל משכורתו ב-NBA, שותפויות רווחיות עם מותגים ידועים כמו נייקי, Gatorade והאנס, כמו גם תמלוגים ממותג ג’ורדן האייקוני שלו.

מייקל ג׳ורדן במדי שיקאגו בולס nba
Michael Jordan” by mccarmona23 is licensed under CC BY 2.0.

ב-NBA

במשך חמישה עשורים ב-NBA, ג’ורדן זכה בשישה אליפויות עם קבוצת שיקגו בולס ונבחר כשחקן המצטיין של הגמר בכל פעם. כמו כן, ג’ורדן שיחק עבור וושינגטון וויזרדס בשנתיים האחרונות שלו ב-NBA, לפני שפרש ב-2003.

סך הרווחים של ג’ורדן מקריירתו ב-NBA הם 90 מיליון דולר, לפי פורבס.

ההשקעה של האגדה של ה-NBA בסכום של 175 מיליון עד 275 מיליון דולר בקבוצת ההורנטס בשנת 2010 עזרה לו להפוך למיליארדר, כך דיווחה אקסיוס.

ב-2019, ג’ורדן מכר מניית מיעוט בקבוצה בעסקה ששווה 1.5 מיליארד דולר, לפי פורבס

שותפות עם נייקי ויצירת המותג אייר ג’ורדן

נייקי ו-Jordan Brand שומרים על שיתוף פעולה ארוך המשך שעמד כאחד ההסכמים המשמעותיים ביותר בהיסטוריית הספורט, ומפנים את הרווחים של ג’ורדן לכמעט 1 מיליארד דולר. רק ב-2022, Jordan Brand, כולל הנעליים האייקוניות Air Jordans, הפיקו הכנסות של 5.1 מיליארד דולר, ודיווחים מראים כי ג’ורדן מקבל כ-5% מכמות זו.

פורבס מעריכה כי מאז החוזה הראשון שלו עם נייקי ב-1984, ג’ורדן צבר כ-1.3 מיליארד דולר ברווחים מהחברה. חשוב לציין כי אמו של ג’ורדן, דלוריס ג’ורדן, שיחקה תפקיד מכריע במו”מ עם נייקי, אשר הוביל ליצירת המותג המפורסם Air Jordan. הסרט “Air”, שיצא לאקרנים באפריל 2023, מספר את הסיפור המרתק ומציג שחקנים מפורסמים כמו מאט דיימון, בן אפלק וויולה דייויס. 

Nike Air Jordan VII Retro Premio “Bin 23″” by buyeasyshop.com is licensed under CC BY 2.0.

הכנסות נוספות 

בנוסף לשותפותו עם נייקי והמנייה הראשית בהורנטס, הם השקעות המרוויחות ביותר של ג’ורדן, יש לו מספר השקעות נוספות – הוא הוא שותף בקבוצת NASCAR, 23XI, יש לו מנייה בחברת ההימורים הספורטיבית DraftKings, הוא בעל מותג טקילה וגם בעל מספר מסעדות, ועוד.

ג’ורדן הוא מייעץ ומשקיע בחברת הימורים הספורטיבית DraftKings. יש לג’ורדן מנייה בחברה, שקיבל בתמורה להיותו יועץ מיוחד ל-DraftKings. כפי שליוני 2023, ערך השוק של DraftKings הוא כ-11.8 מיליארד דולר.

ג’ורדן הוא בעל מנייה בקבוצת NASCAR, 23XI, יחד עם הנהג המכונית דני המלין. לפי FirstSportz, ערך הקבוצה מדווח כ-150 מיליון דולר. ג’ורדן גם בעל מסעדת הסטייקים האישיים שלו, הסטייק האוס של מייקל ג’ורדן, התאגיד סיורים באילינוי, קונטיקט וושינגטון.

סינקורו טקילה

ג’ורדן הוא חלק מהבעלים של מותג הטקילה סינקורו, שהוא ייצר בשותפות עם ארבעה בעלי קבוצות NBA נוספים. מתוך פרסום של CNBC, עד לשנת 2022, המותג הטקילה היקפו מכירות של 1.5 מיליון בקבוקים ברחבי הארץ וזכה ב-23 פרסים בתחרויות ספיריטואליות.

המותג מציע בקבוקים במחירים החל מ-300 דולר ועד למעלה מ-4,500 דולר עבור בקבוק במהדורה מוגבלת.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה