לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה מרוויח רואה חשבון – הצצה למספרים מאחורי הקריירה המבוקשת בכלכלה

תגיות
מדריך שכר רואה חשבון תמונה ראשית

מהו השכר של רואי חשבון? כשמדובר בשכר של רואה חשבון, מרכיבים רבים נכנסים לפעולה. גורמים אלה יכולים להניע את המשכורת שלכם לגבהים חדשים או להגביל את פוטנציאל ההשתכרות הקיים, מה שהופך את זה הכרחי עבורכם להישאר מעודכנים ויוזמים, בואו נכיר את שכרם של רואי חשבון!

אז מהו השכר של רואה חשבון?

במידה ואתם סטאז׳רים מתחילים לראיית חשבון – תוכלו לצפות לשכר התחלתי שנע בין 5,500₪-7,000₪. ע״פ הדיווחים, משכורתם של רואי חשבון צפויה לגדול בכ-1,000₪ ועד 2,000₪ בשנה וזאת בתלות מקום העבודה שלהם, גודל המשרד וגודל הלקוחות בהם מתעסקים.

נתוני שכר של רואי חשבון:

  • שכרם של רואי חשבון מתמחים במשרד קטן נע בין 7,500₪ ועד 8,500₪.
  • שכרם של רואי חשבון מתמחים במשרד גדול יכול להגיע עד 9,500₪.
  • רואה החשבון לאחר התמחות במשרד קטן צפוי להרוויח בין 10,500₪ ועד 11,500₪.
  • רואי חשבון לאחר התמחות במשרד גדול ומוכר ירוויחו בממוצע כ-10,500₪
  • שכר רואי חשבון עם 0-5 שנות ניסיון יהיה מ-13,000₪ עד 17,000₪.
  • שכר רואי חשבון החל מ-5 שנות ניסיון נע בין 14,000₪ ועד 26,000₪.
  • שכר רואה חשבון בהייטק יתחיל מ-20,000₪
  • שכר רואה חשבון בבנק יתחיל מ-14,000₪ וינוע עד 16,000₪
רואה חשבון עובד על המחשב
כמה מרוויח רואה חשבון (freepik by Trzykropy)

מחירון רואי החשבון – תעריפים

  • הנהלת חשבונות לעוסק פטור (רישום הוצאות והכנסות) – 150- 350 שקל לחודש
  • הנהלת חשבונות חד צידית – עוסק מורשה (רישום הוצאות והכנסות) – 400 – 800 שקל לחודש
  • הנהלת חשבונות כפולה – עוסק מורשה – הנהלת חשבונות מלאה – 1,000 – 2,500 שקל לחודש
  • הנהלת חשבונות לחברה קטנה – 1,000 – 2,500 לחודש
  • הנהלת חשבונות לחברה בינונית – 3,500-1,600 לחודש
  • ביקורת דוחות כספיים – חברה קטנה או בינונית – 6,000 -11,000 לחודש
  • דוחות תזרים מזומנים לעסק קטן – 1,500 – 2,500 שקל
  • דוחות תזרים מזומנים לחברה קטנה/בינונית – 1,800 – 3,500 שקל
  • עריכת דוח פרטי – 1,200 – 2,800 שקל

גורמים המשפיעים על המשכורת של רואה חשבון: מבט מעמיק

גורמי שכר כגון גודל החברה, המחלקה בה אתה עובד ומורכבות התפקיד שלך יכולים להשפיע באופן דרמטי על השכר שלך. לדוגמה, רואה חשבון בכיר בתאגיד רב לאומי עשוי להרוויח יותר מרואה חשבון זוטר בפירמה מקומית קטנה.

סט הכישורים שלך הוא גורם מכריע נוסף של ההכנסה שלך. אנשי מקצוע בעלי מומחיות מיוחדת, כגון רואי חשבון משפטיים או יועצי מס, בדרך כלל דורשים משכורות גבוהות יותר מאלה בתפקידים כלליים יותר.

חבילת ההטבות המוצעת על ידי המעסיק שלך יכולה להשפיע גם על הפיצוי הכולל שלך. בעוד ששכר הבסיס שלך עשוי להיראות מרשים, חבילת הטבות נמוכה יכולה לגרוע מהרווחים שלך. יש לקחת בחשבון גורמים כמו כיסוי רפואי, תוכניות פרישה וחופשה בתשלום בעת הערכת התגמול הכולל שלך.

חישוב כסף ע"י רואה חשבון
גורמים המשפיעים על המשכורת של רואה חשבון (freepik by roman)

שכר רואה חשבון שכיר

שכר רואה חשבון עשוי להשתנות בין מדינות ובין רמות נסיון והשכלה שונות. בארץ הוא בדרך כלל בטווח של 8,000-25,000 שקלים לחודש.

בכל מקרה, עדיף לבדוק מקורות מקומיים ומעודכנים כדי לקבל נתון מדויק יותר. במדינות אחרות, כמו בארצות הברית, שכר רואה חשבון בכיר יכול להגיע עד 70,000-150,000 דולרים לשנה, תלוי בנסיון ובמיקום העבודה.

מגמות בתעשייה והשפעתן על שכר רואה חשבון

מעקב מקרוב אחר מגמות בתעשייה הוא חיוני עבור רואי חשבון, כמו התפתחויות אלה יכולים להשפיע באופן משמעותי על פוטנציאל ההשתכרות שלך. עם הצמיחה המהירה של אוטומציה ודיגיטציה, הביקוש לאנשי מקצוע עם מומחיות בטכנולוגיות חדשות נמצא במגמת עלייה.

ככל שיותר חברות יאמצו פלטפורמות דיגיטליות ותוכנות כדי לייעל את התהליכים הפיננסיים שלהן, רואי חשבון שיכולים להסתגל לחידושים אלה יקבלו יתרון מבחינת שכר.

יתר על כן, התעדכנות בתקנות המס המתפתחות והשלכותיהן על עסקים יכולה לעזור לכם למצב את עצמכם כנכס יקר ערך למעסיקים, ובכך להצדיק שיעור שכר גבוה יותר.

ידע ספציפי לתעשייה, כגון מומחיות במגזרים כמו בריאות, טכנולוגיה או פיננסים, יכול לתת לרואי חשבון יתרון בעת משא ומתן על שכרם.

על ידי התמחות בתחום מסוים, אתה מציג את היכולת שלך לנווט את האתגרים והניואנסים הייחודיים של אותו ענף, מה שמוביל לביקוש מוגבר לסט הכישורים שלך, ובסופו של דבר, שכר טוב יותר.

רואה חשבון כותב דוחות ללקוחות
מעקב מקרוב אחר מגמות בתעשייה הוא חיוני עבור רואי חשבון (freepik by itchaznong)

המיקום חשוב: האופן שבו רואה חשבון עובד משפיע על הרווחים שלו

הכנסתו של רואה חשבון יכולה להשתנות במידה רבה בהתאם למיקום הגיאוגרפי שלהם. עבודה במרכזים עירוניים מביאה לעתים קרובות לשכר גבוה יותר בשל הביקוש הגדול יותר לאנשי מקצוע בתחום החשבונאות ועלויות מחיה גבוהות יותר.

ערים כמו ניו יורק, לונדון ותל אביב מציעות בדרך כלל לרואי חשבון חבילות שכר משתלמות יותר בהשוואה לעיירות קטנות יותר ולאזורים כפריים.

מלבד הזדמנויות מקומיות, עולם החשבונאות משתרע מעבר לגבולות המקומיים. רואי חשבון בעלי שליטה במספר שפות והיכרות עם תקני חשבונאות בינלאומיים יכולים למצוא משרות בשכר טוב בתאגידים רב לאומיים ובחברות ייעוץ גלובליות.

חברות אלה מספקות לעתים קרובות חבילות שכר תחרותיות והטבות, כגון קצבאות דיור ובונוסים, כדי למשוך כישרונות מובילים מרחבי העולם.

יתר על כן, במדינות מסוימות יש אקלים מס נוח יותר עבור רואי חשבון, אשר יכול לגרום לשכר גבוה יותר לקחת הביתה. הבנת סביבת המס בתחומי שיפוט שונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על החלטות הקריירה שלך ופוטנציאל הרווחים.

לסיכום, חשוב לשקול את ההשפעה של מיקום גיאוגרפי על הקריירה החשבונאית שלך ולחקור את כל האפשרויות הזמינות כדי למקסם את הרווחים שלך.

הקשר בין רמות ניסיון ותגמול

רמת הניסיון שלך כרואה חשבון ללא ספק תשפיע על הרווחים שלך. באופן כללי, בעלי ניסיון מקצועי רב יותר יכולים לצפות למשכורות גבוהות יותר בהשוואה לעמיתיהם הפחות מנוסים.

בנוסף, קידום החינוך שלך וקבלת אישורים רלוונטיים יכול לתרום פוטנציאל השתכרות מוגבר. רכישת ידע מיוחד בתעשייה, כגון ניתוח פיננסי או ייעוץ מס, יכולה להפוך אותך למועמד מבוקש יותר ולהעלות את סיכויי השכר שלך.

בניית רקורד מוצלח של הישגים מקצועיים גם דוחפת אותך קדימה.
בין אם מדובר בפיתוח אסטרטגיות פיננסיות חדשניות או בניהול יעיל של פרויקטים בקנה מידה גדול, הישגים אלה מדברים ליכולות שלך ויכולים להוביל לשכר גבוה יותר.

רואי חשבון המספקים באופן עקבי תוצאות יוצאות דופן ממוצבים היטב לחבילות תגמול אטרקטיביות והזדמנויות לצמיחה בקריירה.

לעוד מדריכים בנושא של פיננסים והשקעות תוכלו למצוא בעמוד הבא
קבלו גם עדכונים בנושאים של כסף ושכר בעמוד הבא

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה