לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכר מורה נהיגה: נתונים וטווחי שכר מעודכנים

אז מהו שכר מורה נהיגה? מורה נהיגה ממלא תפקיד מכריע בהכשרת אנשים להפוך לנהגים מוכשרים. עבודתם מתמקדת בעיקר בהיבטים המעשיים של הנהיגה, כאשר התלמידים צריכים לעבור מבחנים עיוניים ומעשיים כאחד. במהלך שיעורי הנהיגה, על התלמידים ליישם את הידע התיאורטי שלמדו, בואו נלמד מהו שכרו של מורה נהיגה בישראל!

תגיות
תמונה ראשית שכר מורה נהיגה

נתוני שכר מורה

  • בישראל שכרו של מורה נהיגה יכול לנוע בין 10,000 ש”ח ל-35,000 ש”ח.
  • שכרו של מורה נהיגה מושפע בעיקר ובעיקר מאופי המשרד או החברה בה עובד, מורה נהיגה יכול לעבוד גם כשכיר או כעצמאי.
  • מורה נהיגה עצמאי ירוויח באופן משמעותי שכר גבוה יותר ממורה נהיגה שהוא שכיר, משכורתם של מורי נהיגה עצמאיים ינועו בין 20,000₪ ועד +30,000₪ וזאת בתלות הוותק של מורה הנהיגה ועד כמה הוא מוכר בקרב הציבור.
  • שכר של מורה נהיגה שכיר ינוע מ-15,000₪ ועד 22,000₪ וזאת בתלות הוותק והמשרד בו עובד

ציפיות שכר של מורה לנהיגה

אנשים רבים השוקלים לשנות קריירה תוהים לעתים קרובות לגבי פוטנציאל ההשתכרות של מורה נהיגה. לעתים קרובות הם מופתעים לגלות את הפער בשכר. כדי להבין מדוע מורי נהיגה מסוימים מרוויחים יותר מאחרים, חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

שכיר לעומת עצמאי

מורים לנהיגה יכולים לעבוד כשכירים בבתי ספר לנהיגה שבהם החברה מספקת להם את המשאבים הדרושים, כגון רכבים, תיקונים, דלק, הוצאות שיווק וניהול חשבונות. בתמורה, המדריך מקבל שכר שעתי, שבדרך כלל נמוך מזה של מדריך עצמאי. מצד שני, למדריכים עצמאיים יש פוטנציאל להרוויח יותר לשעה מכיוון שהם אינם חולקים את הכנסתם עם בית ספר לנהיגה, אך הם אחראים לכל ההוצאות, כולל הרכב, הדלק, הביטוח, התיקונים, הנהלת חשבונות, ופרסום העסק. 

מיקום

מיקום עבודתו של מורה נהיגה יכול גם להשפיע על פוטנציאל ההשתכרות שלו. אזורים עם ביקוש גבוה למורי נהיגה ופחות מורים זמינים מביאים לרוב לתשלומים לפי שעה גבוהים יותר. עם זאת, חשוב לציין כי גם באזורים עם תעריפי תשלום גבוהים יותר, לרוב נגבה מחיר סטנדרטי עבור כל שיעור.

תפקידו של מורה נהיגה

מורה נהיגה אחראי ללמד אנשים כיצד להפעיל כלי רכב ולוודא שהם מוכנים למבחן הרישוי. זה כרוך בלימוד כללי נהיגה, רמזורים ונהלי בטיחות בדרכים. על המדריך להעריך את כישורי הנהיגה הטכניים של התלמיד ולקבוע מתי הוא מוכן לגשת למבחן לרישיון נהיגה. להיות מורה נהיגה מצריך בילוי של שעות ארוכות ברכב, מה שהופך אותו מתאים למי שנוח עם תקופות ממושכות של נהיגה או ישיבה ברכב.

דרישות כדי להפוך למורה לנהיגה

  • סיום קורס הכשרת מורה נהיגה
  • תעודת גמר משרד החינוך והתרבות
  • ערנות וכישורי אימון
  • רישיון נהיגה בתוקף

הרווחים החודשיים של מורה נהיגה

לפי נתונים שפורסמו באתר מסמן, טווח השכר החודשי למורה נהיגה בישראל מוערך בין 15,000 ל-25,000 ש”ח. השכר יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו ניסיון, מומחיות, מיקום, והאם המורה הוא עצמאי או שכיר.

לסיכום

שכרו של מורה נהיגה יכול להשתנות באופן משמעותי על בסיס מספר גורמים. בעוד שהמקצוע מציע דרישה מתמדת לשירותים, פוטנציאל ההשתכרות מושפע ממעמד התעסוקה של המדריך, מיקומו ורמת הניסיון. 

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה