לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטבעות דיגיטליים חדשים, באילו מטבעות כדאי לנו להשקיע כיום?

תגיות
מטבעות דיגיטליים חדשים
@ruslan_ivantsov, Freepik

עם כמעט 16,000 מטבעות דיגיטליים, הבחירה באיזה מטבע קריפטוגרפי להשקיע יכולה להיות מאתגרת. בסופו של דבר, יותר ויותר משקיעי מטבעות קריפטוגרפיים מחפשים לתפוס את הדבר הגדול הבא בתקווה להניב תשואות ענק.

מדוע יש כל כך הרבה מטבעות קריפטו?

רוב מטבעות הקריפטו כיום נגזרים בצורה כזו או אחרת מביטקוין, המשתמש בקוד פתוח ובארכיטקטורה עמידה לצנזורה. זה אומר שכל אחד יכול להעתיק ולשנות את הקוד וליצור מטבע חדש משלו.

במאמר זה, אנו בוחנים את מטבעות הקריפטו החדשים הטובים ביותר לרכישה.

Ethereum

חלופת הביטקוין הראשונה ברשימה שלנו, Ethereum, היא פלטפורמת תוכנה מבוזרת המאפשרת לבנות ולהפעיל חוזים חכמים ויישומים מבוזרים (dApps) ללא כל השבתה, הונאה, שליטה או הפרעה מצד שלישי. המטרה מאחורי Ethereum היא ליצור חבילה מבוזרת של מוצרים פיננסיים שכל אחד בעולם יכול לגשת אליהם באופן חופשי, ללא קשר ללאום, אתני או אמונה.

היבט זה הופך את ההשלכות עבור אלה במדינות מסוימות למשכנעות יותר מכיוון שאלו ללא תשתית מדינה וזיהוי מדינה יכולים לקבל גישה לחשבונות בנק, הלוואות, ביטוחים או מגוון מוצרים פיננסיים אחרים.

האפליקציות ב-Ethereum מופעלות על ether, אסימון ההצפנה הספציפי לפלטפורמה שלו. Ether הוא כמו כלי להסתובבות בפלטפורמת Ethereum ומבוקש בעיקר על ידי מפתחים המעוניינים לפתח ולהריץ אפליקציות בתוך Ethereum, או כעת, על ידי משקיעים המעוניינים לבצע רכישות של מטבעות דיגיטליים אחרים באמצעות אתר.

Ether, שהושק ב-2015, הוא כיום המטבע הדיגיטלי השני בגודלו לפי שווי שוק אחרי הביטקוין, למרות שהוא מפגר מאחורי המטבע הקריפטו הדומיננטי בפער משמעותי. נסחר בסביבות $1,200 ל-ETH נכון ל-8 ביולי 2022, שווי השוק של אתר של 147.5 מיליארד דולר הוא פחות ממחצית מזה של ביטקוין.

Tether

Tether היה אחד הראשונים והפופולריים בקבוצה של מה שנקרא stablecoins – מטבעות קריפטוגרפיים שמטרתם להצמיד את ערך השוק שלהם למטבע או לנקודת התייחסות חיצונית אחרת כדי להפחית את התנודתיות. מכיוון שרוב המטבעות הדיגיטליים, אפילו הגדולים כמו ביטקוין, חוו תקופות תכופות של תנודתיות דרמטית, Tether ומטבעות יציבים אחרים מנסים להחליק את תנודות המחיר כדי למשוך משתמשים שאחרת עשויים להיות זהירים. המחיר של Tether קשור ישירות למחיר הדולר האמריקאי. המערכת מאפשרת למשתמשים לבצע העברות ביתר קלות ממטבעות קריפטוגרפיים אחרים חזרה לדולר ארה”ב בזמן יותר מאשר להמיר בפועל למטבע רגיל.

Tether, שהושק בשנת 2014, מתאר את עצמו כ”פלטפורמה התומכת בלוקצ’יין… כדי להקל על השימוש במטבע פיאט באופן דיגיטלי. למעשה, מטבע קריפטוגרפי זה מאפשר לאנשים להשתמש ברשת בלוקצ’יין וטכנולוגיות נלוות כדי לבצע עסקאות במטבעות מסורתיים תוך מזעור התנודתיות והמורכבות הקשורים לרוב במטבעות דיגיטליים.

נכון ל-8 ביולי 2022, Tether הוא המטבע הקריפטוגרפי השלישי בגודלו לפי שווי שוק, עם שווי שוק של 70 מיליארד דולר ושווי לכל סמלי של 0.9994 דולר.

USD Coin

מטבע יציב נוסף, USD Coin גם מצמיד את מחירו לדולר ארה”ב באמצעות רזרבות מובטחות פיאט, מה שאומר שהוא מחזיק בסכום של מטבע פיאט השווה לכמות המטבע דולר במחזור.

USD Coin הושק בשנת 2018 על ידי קונסורציום המרכז, המורכב מ-Circle ו-Coinbase. מכיוון ש-Circle מבוססת בארה”ב, הוא כפוף לרגולציה – זה הופך את מטבע ה-USD למטבע יציב בפיקוח.

נכון ל-8 ביולי 2022, ל-USD Coin שווי שוק של 55.5 מיליארד דולר ומחיר למטבע של 1 דולר. היא מדורגת במקום הרביעי בשווי השוק ובנפח המסחר.

Binance Coin

Binance Coin הוא מטבע קריפטוגרפי לשירותים הפועל כאמצעי תשלום עבור העמלות הקשורות למסחר בבורסת Binance. זהו מטבע הקריפטוגרפי השלישי בגודלו לפי שווי שוק. מי שמשתמש בטוקן כאמצעי תשלום עבור ההחלפה יכול לסחור בהנחה.

הבלוקצ’יין של Binance Coin הוא גם הפלטפורמה שעליה פועלת הבורסה המבוזרת של Binance. בורסת Binance הוקמה על ידי Changpeng Zhao והיא אחת הבורסות הנפוצות ביותר בעולם בהתבסס על מחזורי מסחר.

Binance Coin היה בתחילה אסימון ERC-20 שפעל על ה-Ethereum blockchain. בסופו של דבר הייתה לו השקה מרכזית משלו. הרשת משתמשת במודל קונצנזוס PoS. נכון ל-8 ביולי 2022, ל- Binance Coin שווי שוק של 39 מיליארד דולר, עם שווי BNB אחד בסביבות 241.83 דולר.

Binance USD

Binance USD נוצר על ידי בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים Binance כמטבע יציב המוצמד לדולר האמריקאי. ה-stablecoin אושר על ידי מחלקת השירותים הפיננסיים של מדינת ניו יורק; לפיכך, זה גם מוסדר.

ב-8 ביולי 2022, ל-BUSD היה שווי שוק של 17.5 מיליארד דולר והוא נסחר ב-0.9994 דולר למטבע.

XRP

XRP הוא האסימון המקורי של XRP Ledger, שנוצר כמערכת תשלום על ידי Ripple בשנת 2012. XRP Ledger משתמש במנגנון קונצנזוס הנקרא XRP Ledger Consensus Protocol, שאינו משתמש בהוכחת עבודה או הוכחת הימור להסכמה ולתיקוף. במקום זאת, יישומי לקוח חותמים ושולחים עסקאות לשרתי הפנקס. לאחר מכן השרתים משווים את העסקאות ומסיקים שהעסקאות הן מועמדות לכניסה לפנקס החשבונות.

לאחר מכן השרתים שולחים את מועמדי העסקאות לאימותים, שפועלים להסכים שהשרתים קיבלו את העסקאות הנכונות ורושמים את גרסת הפנקס.

ב-8 ביולי 2022, ל-XRP היה שווי שוק של 16.5 מיליארד דולר ונסחר בסביבות 0.34 דולר.

Cardano

Cardano הוא מטבע קריפטוגרפי מסוג “אורובורו הוכחת הימור” שנוצר בגישה מבוססת מחקר על ידי מהנדסים, מתמטיקאים ומומחי קריפטוגרפיה. הפרויקט נוסד בשיתוף צ’ארלס הוסקינסון, אחד מחמשת החברים המייסדים הראשוניים של Ethereum. לאחר שלא הסכים עם הכיוון אליו נוקט Ethereum, הוא עזב ומאוחר יותר עזר ליצור את Cardano.

הצוות שמאחורי Cardano יצר את הבלוקצ’יין שלו באמצעות ניסויים נרחבים ומחקר עמיתים. החוקרים מאחורי הפרויקט כתבו יותר מ-120 מאמרים על טכנולוגיית בלוקצ’יין על פני נושאים שונים.

בשל תהליך קפדני זה, קרדנו בולטת בין עמיתיה ל-PoS ומטבעות קריפטוגרפיים בולטים אחרים. קרדנו זכה גם לכינוי “רוצח את’ריום” מכיוון שנאמר כי הבלוקצ’יין שלו מסוגל ליותר. עם זאת, קרדנו עדיין בשלבים הראשונים שלו. למרות שהיא ניצחה את Ethereum למודל הקונצנזוס של PoS, עדיין יש לה דרך ארוכה לעבור לגבי יישומי DeFi.

קרדנו שואפת להיות מערכת ההפעלה הפיננסית בעולם על ידי הקמת מוצרי DeFi הדומים לאלו של Ethereum ומתן פתרונות לפעילות הדדית של שרשרת, הונאת בוחרים ומעקב אחר חוזים משפטיים, בין היתר. נכון ל-8 ביולי 2022, לקרדנו יש את שווי השוק השמיני בגודלו ב-15.7 מיליארד דולר, ו-ADA אחד נסחר בסביבות 0.47 דולר.

Solana

Solana, שנוסדה בשנת 2017, היא פלטפורמת בלוקצ’יין שנועדה לתמוך ביישומים מבוזרים (dApps). המכונה גם ‘רוצח את’ריום’, סולאנה מבצעת הרבה יותר עסקאות בשנייה מאשר את’ריום. בנוסף, הוא גובה עמלות עסקה נמוכות יותר מאשר Ethereum.

סולנה ו-Ethereum יכולות להשתמש בחוזים חכמים, החיוניים להפעלת יישומים מתקדמים, כולל פיננסים מבוזרים (DeFi) ואסימונים לא ניתנים לשינוי (NFTs). עם זאת, לשניים יש כמה הבדלים מהותיים.

Ethereum משתמש בבלוקצ’יין של הוכחת עבודה (PoW), כלומר כורים מתחרים לפתור חידות מורכבות כדי לאמת עסקאות, מה שהופך את הטכנולוגיה הזו ליותר אינטנסיבית באנרגיה ובכך פוגעת יותר בסביבה. לעומת זאת, סולאנה משתמשת בהוכחת הימור (PoS), שנאמר שהיא פחות מזיקה מ-PoW.

המטבע הקריפטוגרפי הפועל על הבלוקצ’יין של Solana נקרא Solana (SOL). מאז הקמתו, מחירו עלה מאוד. לסולאנה שווי שוק של 12.8 מיליארד דולר, ושוויו מוערך בסביבות 38 דולר, מה שהופך אותו למטבע הקריפטו התשיעי בגודלו לפי שווי שוק.

Dogecoin

Dogecoin, שנראה על ידי חלק כ”ממקוין” המקורי, עורר סערה בשנת 2021 כאשר מחירו זינק. המטבע, המשתמש בתמונה של Shiba Inu כדמותו, מתקבל כאמצעי תשלום על ידי כמה חברות גדולות.

Dogecoin נוצר על ידי שני מהנדסי תוכנה, בילי מרקוס וג’קסון פאלמר, בשנת 2013. על פי הדיווחים מרקוס ופאלמר יצרו את המטבע כבדיחה, והתייחסו לספקולציות הפרועות של שוק מטבעות הקריפטו.

נכון ל-8 ביולי 2022, שווי השוק של Dogecoin הוא 19.2 מיליארד דולר, ו-DOGE אחד מוערך בסביבות 0.07 דולר מה שהופך אותו למטבע הקריפטוגרפי העשירי בגודלו.

Polkadot

Polkadot הוא מטבע קריפטוגרפי PoS ייחודי שמטרתו לספק יכולת פעולה הדדית בין שרשראות בלוקצ’יין אחרות. הפרוטוקול שלה נועד לחבר רשתות בלוקצ’יין ואורקל מורשים וחסרי הרשאה כדי לאפשר למערכות לעבוד יחד תחת קורת גג אחת. מרכיב הליבה של Polkadot הוא שרשרת הממסר שלה, המאפשרת יכולת פעולה הדדית של רשתות שונות. היא גם מספקת parachains – blockchains מקבילים עם אסימונים מקוריים משלהם למקרי שימוש ספציפיים.

המקום שבו Polkadot שונה מ-Ethereum הוא שבמקום ליצור רק dApps ב-Polkadot, מפתחים יכולים ליצור בלוקצ’יין משלהם תוך שימוש באבטחה שכבר יש לרשת של Polkadot. עם Ethereum, מפתחים יכולים ליצור בלוקצ’יין חדשים אבל צריכים ליצור אמצעי אבטחה משלהם, שיכולים להשאיר פרויקטים חדשים וקטנים יותר פתוחים לתקיפה מכיוון שככל ש-blockchain גדול יותר, כך יש לו יותר אבטחה. מושג זה ב-Polkadot ידוע בתור אבטחה משותפת.

Polkadot נוצר על ידי Gavin Wood, חבר נוסף ממייסדי הליבה של פרויקט Ethereum שהיו לו דעות שונות לגבי עתיד הפרויקט. נכון ל-8 ביולי 2022, ל-Polkadot שווי שוק של כ-6.9 מיליארד דולר, ו-Polkadot אחד נסחר תמורת 7.12 דולר.

רוצים לדעת עוד על מטבעות דיגטליים? לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה