לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה כדאי לקנות בית נופש באירופה? ספרד, איטליה וצרפת בראש הרשימה

איפה כדאי לקנות בית נופש באירופה? ספרד, איטליה וצרפת בראש הרשימה
ספרד, צרפת ואיטליה במקום הראשון לרכישה והשקעות נדל״ן (מקור: Freepik)

רבים חולמים לקנות בית נופש באירופה, שיהיה להם מקום לברוח מהשגרה וליהנות מהאווירה הקסומה של היבשת העתיקה. אבל איפה כדאי לחפש את הבית המושלם? אילו מדינות מציעות את התנאים הטובים ביותר לרכישת נכס נדל”ן באירופה? ואיך להתמודד עם האתגרים המשפטיים והמסים המקומיים?

כדי לענות על שאלות אלה, חברת הייעוץ הנדל”ני Knight Frank פרסמה את הדוח השנתי שלה על השוק הנדל”ני האירופי לשנת 2023, שמדרג את המדינות האירופיות לפי מספר קריטריונים, כמו העלייה במחירי הנכסים, הפוטנציאל להשכרה, הביקוש הבינלאומי, החיוניות של השוק והסיכונים הקיימים. הדוח מבוסס על נתונים שנאספו מ-24 מדינות אירופיות, ומציג את המגמות העיקריות שמשפיעות על המשקיעים הפרטיים.

במקום הראשון – ספרד

לפי הדוח, המדינות האירופיות המובילות לרכישת בית נופש הן ספרד, איטליה וצרפת, שקיבלו את הדירוגים הגבוהים ביותר בסך הכל. המדינות האלה מושכות את המשקיעים בזכות המיקום הטוב שלהן, התרבות העשירה, האקלים הנעים, המגוון הגיאוגרפי וההיסטורי, והתחבורה הנוחה. המדינות האלה גם מציעות את המחירים הנמוכים ביותר למטר מרובע, ואת התשואה הגבוהה ביותר להשכרה, בהשוואה למדינות אחרות באירופה.

טולדו ספרד
ספרד נחשבת למקום הראשון לקניה והשקעות נדל״ן (Freepik)

ספרד נחשבת למדינה הפופולרית ביותר לרכישת בית נופש באירופה, ומדורגת במקום הראשון בקריטריונים של העלייה במחירי הנכסים, הביקוש הבינלאומי והחיוניות של השוק. ספרד מציעה מגוון רחב של אפשרויות למשקיעים, מחופי הים התיכון המושלמים, דרך האיים הטרופיים של הקנריות והבלאריות, ועד לערים הקוסמופוליטיות כמו ברצלונה ומדריד. ספרד גם מציגה התאוששות חזקה מהמשבר הנדל”ני שהשפיע עליה בעבר, ומראה עלייה של 5.6% במחירי הנכסים בשנת 2023, לפי הדוח.

במקום השני – איטליה

איטליה מדורגת במקום השני בקריטריונים של העלייה במחירי הנכסים, הפוטנציאל להשכרה והחיוניות של השוק. איטליה היא מדינה שמשלבת בין יופי טבעי לאדריכלי, בין אומנות לאוכל, ובין אטרקציות תיירותיות לכפריות.

נוף לאלפים איטליה
איטליה – נופים ותרבות שוקקת להשקעות נדל״ן (Freepik)

איטליה מציעה למשקיעים את האפשרות לקנות בית נופש באזורים שונים, כמו האלפים, הרי האפנינים, האגם הגדול, החוף האמלפיטני, טוסקנה, ונציה. איטליה גם מציגה התאוששות מהמשבר הכלכלי שהשפיע עליה בעבר, ומראה עלייה של 4.2% במחירי הנכסים בשנת 2023, לפי הדוח.

במקום השלישי – צרפת

צרפת מדורגת במקום השלישי בקריטריונים של העלייה במחירי הנכסים, הביקוש הבינלאומי והחיוניות של השוק. צרפת היא מדינה שמושכת את המשקיעים בזכות התרבות העשירה, האופנה, האוכל המשובח והנוף המרהיב שלה.

בנייני מגורים בצרפת
צרפת – תרבות עתיקה עם עולם שוקק בנדל״ן (Freepik)

צרפת מציעה למשקיעים את האפשרות לקנות בית נופש באזורים שונים, כמו הרי הפירנאים, הרי האלזס, הריביירה הצרפתית, נורמנדי, פרובאנס, וכמובן פריז. צרפת גם מציגה יציבות וביטחון בשוק הנדל”ני שלה, ומראה עלייה של 3.8% במחירי הנכסים בשנת 2023, לפי הדוח.

מה עם יוון?

יוון היא מדינה שמושכת את המשקיעים בזכות האיים הקסומים, החופים הטורקיזיים, המקומות ההיסטוריים והמטבח המעולה שלה. יוון מציעה למשקיעים את האפשרות לקנות בית נופש באזורים שונים, כמו קרטה, סנטוריני, מיקונוס, רודוס, קורפו ואתונה. יוון גם מציגה התאוששות מהמשבר הכלכלי שהשפיע עליה בעבר, ומראה עלייה של 3.4% במחירי הנכסים בשנת 2023, לפי הדוח.

פורטוגל

פורטוגל היא מדינה שמושכת את המשקיעים בזכות האקלים הנעים, הנוף המרהיב, התרבות החיה והמגוון האתני שלה. פורטוגל מציעה למשקיעים את האפשרות לקנות בית נופש באזורים שונים, כמו האלגרבה, ליסבון, פורטו, מדיירה והאיים האטלנטיים. פורטוגל גם מציעה תכניות משתלמות למשקיעים זרים, כמו הוויזה הזהב, שמאפשרת להם לקבל אזרחות או אשרת שהייה בתמורה להשקעה בנכס נדל”ני. פורטוגל גם מציגה יציבות וצמיחה בשוק הנדל”ני שלה, ומראה עלייה של 3.2% במחירי הנכסים בשנת 2023.

קרואטיה

קרואטיה היא מדינה שמושכת את המשקיעים בזכות החופים הנקיים, האיים הטבעיים, המקומות הארכיאולוגיים והאטרקציות התיירותיות שלה. קרואטיה מציעה למשקיעים את האפשרות לקנות בית נופש באזורים שונים, כמו דוברובניק, ספליט, זאדר, איסטריה וזאגרב. קרואטיה גם מציגה פוטנציאל גדול להשכרה, בגלל הביקוש הגבוה לנופשים באזור. קרואטיה גם מציגה עלייה של 2.8% במחירי הנכסים.

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה