לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נדל״ן בתלת מימד: Simplex 3D משנה את ענף הנדל”ן לתמיד

יוזמות טכנולוגיות חדשות למידול ומיפוי בענף הנדל”ן מבורכות תמיד, והיום יותר מאי פעם. הטכנולוגיה של Simplex 3D מספקת מודלים תלת-ממדיים איכותיים של רוב שטחי הארץ ושכבות מידע רלוונטיות לכל גורם בענף הנדל”ן, מייעלת את שרשרת התכנון והבנייה כולה ואת התפקוד של כל חולייה בתוכה.

תגיות
איור של עיר גדולה בסריקה תל מימדית
נדל״ן בתלת מימד: Simplex 3D משנה את ענף הנדל"ן

התקדמות ההתייעלות של ענף הנדל״ן

ההתייעלות הטכנולוגית של ענף הנדל”ן, שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, נחוצה היום יותר מתמיד. המשבר הנוכחי הוא אמנם מהגדולים שידע הענף, אך היום שאחרי המלחמה עוד יגיע, וגם הביקוש יחזור בסופו של דבר. כל יוזמה טכנולוגית שתאפשר לענף להתאושש מהר היא מבורכת, בייחוד אם ביכולתה לשרת מגוון רחב של גופים המעורבים בתהליכי התכנון והבנייה.

צפו במודל התלת מימדי של העיר תל אביב ב-2021:

אחד התחומים הלוקים בחסר מבחינה טכנולוגית, לפחות עד לפני מספר שנים, הוא דווקא התחום הגיאוגרפי, וליתר דיוק – היכולת להנגיש מידע מבוסס מיקום בצורה איכותית, נוחה ויעילה ליזמים, מהנדסים, אדריכלים ורשויות. אתרי העיריות, Google Maps ו-Govmap שימשו במשך זמן רב כמקורות המידע העיקריים.

אולם, המידע הקיים והכלים שהם מציעים לא מאפשרים לעשות בהם שימוש יעיל לתהליכי תכנון בפועל.

“החוסר במערכות מידע גאוגרפי שנגישות לכל בעל מקצוע בתחום הנדל”ן היה מאוד בולט”, מספר אבי אפללו, מנכ”ל ושותף מייסד בחברת 3D Simplex. “לא הייתה מערכת, בטח לא מערכת אינטרנטית, שמאפשרת לתכנן בסביבה עירונית על גבי מודלים תלת ממדיים באיכות גבוהה ולהתאים את המידע שהיא מספקת לגבי כל שטח לצרכיהם של אנשי המקצוע השונים בענף הנדל”ן”.

שכבות מידע רלוונטיות לכל גורם בתהליך הבנייה

מתוך הצורך הזה נוצרה מערכת 3D Simplex – מערכת מידע גאוגרפית (GIS) המכילה מודלים תלת ממדיים ריאליסטיים ומקיפה כיום כמעט את כל שטח מדינת ישראל, באיכות וברמת דיוק חסרות תקדים.

מהי Simplex 3D? ואיך היא מייעלת את ענף הנדל״ן העתידי?

Simplex היא פלטפורמה אינטרנטית נוחה לשימוש, שעל אף שאינה מצריכה ידע מקצועי קודם בניהול מערכות גאוגרפיות מורכבות, היא מאפשרת לכל משתמש להפיק ניתוחים מקצועיים למטרותיו. המערכת מרכזת תחת קורת גג אחת מגוון נתונים ושכבות מידע המשרתים את צרכיהם של גופים רבים הלוקחים חלק בתהליך הבנייה – יזמים, חברות הנדסה או תשתיות, אדריכלים, שמאים, עיריות, אנשי מכירות ועוד.

“המערכת מאפשרת לכל אחד להכנס למערכת, לבחור שטח ולקבל מידע על השטח הזה בצורה תלת ממדית, ולהוסיף לו שכבות מידע שונות, כמו גובהים, צלילה, חוקי התכנון, תכניות עירוניות, תשתיות ועוד. המערכת מאפשרת גם לבצע ניתוחים וחישובים על השטח, כמו נפחים, שטחים, קווי ראייה, חשיפה לשמש ועוד. המערכת מציגה את המידע בצורה ויזואלית ומרשימה, שמקלה על ההבנה והתקשורת בין הגורמים השונים”, מסביר אפללו.

יתרונות לכל חולייה בשרשרת הבנייה

המערכת של Simplex 3D מיועדת לשרת את כל הגורמים המעורבים בתהליך הבנייה, מהרעיון הראשוני ועד למימוש הפרויקט. לכל אחד מהם היא מציעה יתרונות ואפשרויות שונות, בהתאם לצרכיו ולתפקידו.

ליזמים, המערכת מאפשרת לבחור ולהשוות בין שטחים שונים לפי קריטריונים רלוונטיים, כמו גובה הבנייה המותר, החשיפה לשמש, הצפי לביקוש ועוד. המערכת מסייעת גם להציג את הפרויקט בצורה מושכת ומקצועית לקהלי היעד, כמו רשויות, בנקים, שותפים ולקוחות.

למהנדסים ולאדריכלים, המערכת מאפשרת לתכנן ולבדוק את הפרויקט בסביבה תלת ממדית ריאליסטית, לבצע ניתוחים וחישובים על השטח, להתאים את התכנון לחוקי התכנון ולתכניות העירוניות, לבחון את ההשפעה של הפרויקט על הסביבה ולשלב את הפרויקט בהרמוניה עם הנוף הקיים.

לשמאים, המערכת מאפשרת להעריך את השווי של הנכסים באופן מהיר ומדויק, להשוות בין נכסים דומים באזור, לבחון את הגורמים המשפיעים על השווי, כמו חוקי התכנון, החשיפה לשמש, הנוף ועוד.

לאנשי מכירות, המערכת מאפשרת להציג את הפרויקט בצורה אטרקטיבית ומשכנעת ללקוחות, להראות להם את היתרונות של הנכס, להתאים את ההצגה לטעמם ולצרכים שלהם, להדגים את הסביבה הקרובה ואת התשתיות הזמינות.

טכנולוגיה מתקדמת ומובילה

המערכת של Simplex 3D מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת ומובילה בתחומה, שמשלבת אלגוריתמים חכמים, עיבוד תמונות, למידה עמוקה ועוד. המערכת משתמשת במקורות מידע שונים, כמו תמונות אוויר, תמונות לווין, תמונות רחוב, נתונים גאודזיים, נתונים עירוניים ועוד, ומשלבת אותם באופן אוטומטי למודלים תלת ממדיים איכותיים ומדויקים.

“הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לנו ליצור מודלים תלת ממדיים ברמת דיוק של סנטימטרים, ולעדכן אותם באופן שוטף עם כל שינוי שמתרחש בשטח”, אומר אפללו. “אנחנו מסוגלים לעבד תמונות בנפחים גדולים, ולהפוך אותן למודלים תלת ממדיים בזמן אמת, בלי להסתמך על תהליכים ידניים או אנושיים”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה