לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעריצי אווטאר ומלחמת הכוכבים מאוכזבים כשדיסני דוחה את יציאת הסרטים

תגיות
מעריצי אווטאר ומלחמת הכוכבים מאוכזבים כשדיסני דוחה את יציאת הסרטים
מעריצי אווטאר ומלחמת הכוכבים מאוכזבים כשדיסני דוחה את יציאת הסרטים

מעריצי סדרת הסרטים הנודעת של ג’יימס קמרון יצטרכו להתאזר בסבלנות מכיוון שפרסום הפרק השלישי המצופה נדחה בשנה. הסרט, שתוכנן במקור לצאת לאקרנים בדצמבר 2024, יגיע כעת לבתי הקולנוע בדצמבר 2025.

יתר על כן, הסרט החמישי בסדרה לא יפאר את המסכים עד 2031, ויאריך את ההמתנה לצופים הנלהבים. באופן דומה, הסרט הבא של מלחמת הכוכבים ושני סרטי הנוקמים נתקלו גם הם בעיכובים, ודחו את תאריכי היציאה שלהם בשנה. אף על פי שלא סופקו סיבות רשמיות, משערים כי הכשלים הללו עשויים להיות קשורים לשביתת התסריטאים המתמשכת, והשפיעו בעדינות על התקדמות הפרויקטים הקולנועיים הללו.

עיכובים ואכזבות

דיסני, למורת רוחם של המעריצים, ביצעה שינויים בלוח הזמנים של יציאת הסרטים שלה, וכתוצאה מכך דחתה כמה סרטים שצפויים להם מאוד. לפי בלומברג, הפרק השלישי של סדרת אווטאר, שתוכנן תחילה לדצמבר 2024, יגיע כעת לבתי הקולנוע בדצמבר 2025. יתר על כן, שני הסרטים הבאים בזיכיון המצליח הזה עוכבו בשלוש שנים כל אחד, עם תאריכי יציאה חדשים שנקבעו עבור 2029 ו-2031 בהתאמה. כתוצאה מכך, הסרט החמישי יראה אור רק שמונה שנים מאוחר יותר, ומסמן פער של 22 שנים מאז יציאת הסרט הראשון. סוכנות הידיעות AP מדווחת כי הבמאי והיוצר ג’יימס קמרון, שעד אז יהיה בן 77, לא צפוי להוביל את הסרט הרביעי והחמישי. קמרון מדגישה שכל סרט אווטאר הוא משימה מורכבת ומלהיבה שדורשת מספיק זמן כדי להבטיח את האיכות שגם יוצרי הסרט וגם הקהל שואפים להשיג.

באופן דומה, סדרת הנוקמים של מארוול חווה עיכובים, כאשר שני הסרטים הבאים נדחקו בשנה כל אחד, מתוכננים כעת למאי 2026 ומאי 2027. אבל רשימת הכישלונות לא נגמרת שם. דיסני גם הודיעה על דחיית הסרט הבא של מלחמת הכוכבים, שעתיד לצאת לאקרנים במאי 2026. זה יציין את יציאת הסרט הראשון של מלחמת הכוכבים מאז 2019, מה שיוסיף לציפייה בקרב המעריצים.

מה עומד מאחורי העיכובים?

ההתאמות האחרונות של דיסני בלוח הזמנים של יציאת הסרטים שלהם הותירו את המעריצים מבולבלים מכיוון שהחברה נמנעת מלספק הסברים מפורשים לשינויים. עם זאת, מאמציו המשותפים של המנכ”ל בוב איגר בחודשים האחרונים לייעל עלויות ולחזק את הרווחים שופכים מעט אור על המצב. במרדף שלו אחר אופטימיזציה פיננסית, איגר יישם אמצעים כמו הפחתת ההוצאות על תוכן. יתר על כן, שביתת התסריטאים המתמשכת בהוליווד, שהחלה בחודש שעבר, הציבה אתגרים נוספים על ידי הקפאת סדרות טלוויזיה והפקות סרטים, ובכך גרמה לעיכובים בצילומים ואף לביטולי פרויקטים.

ההכרזה של דיסני מספקת חדשות מצערות לרשתות בתי הקולנוע, שציפו בשקיקה למהדורות חדשות כדי למשוך את הקהל בחזרה למקומות שלהן. הצלחתו של “אווטאר: כשף האוויר האחרון”, הסרט הקודם בסדרה, משמשת עדות לפוטנציאל העצום שמכיל הסרטים הללו. יצא לאקרנים בדצמבר, הוא השיג מכירות כרטיסים מדהימות בעולם של 2.3 מיליארד דולר, וביסס את מעמדה כסרט השני עם הרווחים בכל הזמנים.

השילוב של השינויים האסטרטגיים של דיסני וההשפעה הרחבה יותר של שביתת התסריטאים מדגיש את הדינמיקה המורכבת בתעשיית הקולנוע. ככל שהמצב מתפתח, מחזיקי העניין בתעשייה וצופי הסרט כאחד מחכים להתפתחויות נוספות ולהבנה ברורה יותר של המניעים המניעים את השינויים הללו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה