לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אינטל ישראל שוברת שיאים עם יצוא שנתי של תשעה מיליארד דולר

תגיות
Intel_logo_(2006-2020)
Intel_logo_(2006-2020)

בשנת 2022 היווה יצוא ההיי-טק הישראלי חלק ניכר, והסתכם ב-5.5% מסך היצוא של המדינה בענף זה. רכישת סחורות ושירותים מעסקים ישראלים חוותה זינוק מדהים, עם עלייה בולטת של 60%. מספר המועסקים בחברות אלו עמד על כ-11,700, המצביע על ירידה קלה של כ-300 בהשוואה לשנה הקודמת. תמונת מצב זו מציעה תובנות חשובות לגבי הנוף המשגשג של ההיי-טק הישראלי, תוך הדגשת תרומותיו הכלכליות, התרחבותו ומגמות התעסוקה המתפתחות.

אינטל ישראל קובעת שיא יצוא ומשפרת את הכלכלה המקומית

תרומתה של אינטל לצמיחה הכלכלית של ישראל

על פי דוח האחריות התאגידית של אינטל ישראל לשנים 2022-2023, החברה השיגה אבן דרך יוצאת דופן עם היצוא שהגיע לשיא של 8.7 מיליארד דולר. נתון זה מהווה 1.75% מסך התוצר המקומי הגולמי (תמ”ג) ו-5.5% מיצוא ההיי-טק של המדינה. הדו”ח גם מדגיש את נתוני התעסוקה, המצביעים על כך שאינטל ישראל העסיקה בסוף השנה 11,700 עובדים, המציגים ירידה קלה של כ-300 בהשוואה לשנה הקודמת.

מחויבותה של אינטל ישראל לתמיכה בכלכלה המקומית ניכרת בפעילות הרכש שלה. הדו”ח חושף כי החברה רכשה בשנה האחרונה סחורות ושירותים בשווי של 3.5 מיליארד דולר מעסקים ישראלים, המהווה עלייה משמעותית של 60% בהשוואה ל-2.2 מיליארד דולר שהושקעו בשנה הקודמת.

טביעת הרגל המתמשכת של אינטל בארץ הקודש

מאז הקמתה ב-1974, אינטל היא אחת מחברות ההיי-טק הרב-לאומיות הוותיקות והמשפיעות ביותר הפועלות בישראל. דרכה של החברה החלה בסניף צנוע בחיפה ומאז התרחבה לשלושה מרכזי פיתוח הממוקמים בחיפה, פתח תקווה וירושלים, לצד מרכז הייצור שלה בקרית גת. מעסיקה ישירות 11,700 עובדים, אינטל ישראל מוערכת לייצר כ-42,000 הזדמנויות עבודה עקיפות, התורמות באופן משמעותי לכוח העבודה המקומי. ראוי לציין כי הקמת מפעל חדיש לייצור שבבים, Fab 38, בקרית גת מחזקת עוד יותר את המחויבות של אינטל לאזור. עם השקעה מדהימה של למעלה מ-10 מיליארד דולר, הפרויקט מספק גם הזדמנויות תעסוקה לכ-7,000 פועלי בניין, מה שמציג את מסירותה של אינטל לצמיחה בת קיימא ושגשוג כלכלי בישראל.

דברי בלה אברהמס, סמנכ”לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל ישראל

“דו”ח האחריות התאגידית ה-17 של אינטל מציג בצורה מובהקת את השפעתה על קידום החברה והכלכלה הישראלית, ואת החשיבות שאנחנו מייחסים למוקדי הפעילות המרכזיים שלהם התחייבנו. אנחנו גאים להיות חברה שעושה כל שביכולתה על מנת להעניק תחושת שייכות לכל עובדיה, לטפח עסקים מקומיים ולתת תעסוקה לאנשים מכל גווני הקשת הישראלית. על אף ש-2022 הייתה שנה לא פשוטה לכלכלה, לענף ואף לחברה, המשכנו בפעילותנו הכלכלית והחברתית והגענו להישגים”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה