לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האקזיט של איל מקיאג’ ב-1.5 מיליארד דולר

תגיות
האקזיט של איל מקיאג' ב-1.5 מיליארד דולר
האקזיט של איל מקיאג' ב-1.5 מיליארד דולר (קרדיט: יח״צ)

במהלך אסטרטגי, אורן הולצמן, בעל השליטה, ותאגיד לואי ויטון מכרו לאחרונה 7% מהמניות למשקיעי הייטק. את ההצלחה המדהימה של קבוצת האיפור ניתן לייחס לפלטפורמה הטכנולוגית החדשנית שלה. על ידי מינוף טכנולוגיות מתקדמות, החברה חוללה מהפכה בתעשיית היופי, מספקת ללקוחות פתרונות חדישים והעצמת החוויה הכוללת שלהם. הזרמת ההשקעות בהייטק תניע עוד יותר את צמיחתה של קבוצת האיפור ותבסס את מעמדה כמובילה בשוק. עם דגש חזק על הבסיס הטכנולוגי שלה, הקבוצה נמצאת בעמדה טובה להמשיך ולעצב את עתיד תעשיית היופי.

מכירת מניות אסטרטגית והגברת השקעות לחברת ביוטי

מבוא

בהתפתחות משמעותית לתעשיית היופי, הודיעה איל מקיאג’, בעלת השליטה בחברת היופי, יחד עם קרן L Catterton, זרוע ההשקעות של לואי ויטון LVMH, על מכירת כ-7% ממניות ODDITY, האם. החברה של איל מקיאג’ ו- SpoiledChild. מהלך אסטרטגי זה מסמן אבן דרך בולטת לצמיחת החברה והתרחבותה.

הערכת שווי וקונים

העסקה, המוערכת בכ-100 מיליון דולר, מעמידה את השווי הכולל של החברה על כ-1.5 מיליארד דולר. המניות נרכשו על ידי גופי השקעה בעלי שם, בהם הקרן של מייקל דל, מייסד חברת המחשבים DELL האמריקאית, ובילי גיפורד, קרן השקעות אירופית בולטת המנהלת 234 מיליארד דולר.

בעלי מניות ומבנה בעלות

לאחר המכירה, אורן הולצמן שומר על בעלות של כ-51% ממניות החברה, בעוד לואי ויטון מחזיק בכ-30%. שאר המניות מוחזקות על ידי בעלי מניות כגון פרנקלין טמפלטון, מייקל דל ואחרים. חלוקת בעלות זו משקפת את שיתוף הפעולה האסטרטגי של החברה עם שחקנים בולטים בתעשייה.

התקדמות בתעשיית היופי

איל מקיאג’ כחברת היופי המקוונת הגדולה ביותר בארצות הברית, ביצרה את מעמדה כשחקנית מפתח בשוק היופי. מכירת מניות והזרמת השקעות אסטרטגיות יספקו לחברה את המשאבים וההון הדרושים על מנת להרחיב עוד יותר את ההיצע שלה ולשמור על היתרון החדשני שלה בענף.

פרטים פיננסיים

מקורות בארצות הברית מציינים כי הולצמן מכר מניות בכ-60 מיליון דולר, בעוד שקרן לואי ויטון מכרה מניות בכ-40 מיליון דולר. עסקה זו מדגימה את האמון והעניין של משקיעים בולטים בפוטנציאל הצמיחה העתידי של החברה.

עם מכירת המניות וההשקעה המשמעותית הזו, איל מקיאג’ עומדת להמשיך את מסלולה למעלה ולעצב את עתיד תעשיית היופי עם המוצרים החדשניים והנוכחות המקוונת שלה.

ערך חברה איתן בין אתגרי ההיי-טק העולמיים

בינואר 2022 מכרו הולצמן וקרן לואי ויטון 8.5% ממניות החברה תמורת 130 מיליון דולר לקונסורציום של מוסדות אמריקאים. למרות המאבקים האחרונים איתם מתמודדת תעשיית ההייטק העולמית, שווי החברה בעסקה הנוכחית נותר ללא שינוי מהזמן הזה, לפני כשנה וחצי. הקונים שהיו מעורבים במכירה הקודמת היו גופים מפורסמים ובהם פרנקלין טמפלטון, חברת השקעות גלובלית המנהלת נכסים בשווי 1.5 טריליון דולר, קרן פידליטי, המפקחת על נכסים שעולים על 4 טריליון דולר, ותומס טול, משקיע בולט במיזמי סטארט-אפ.

קבוצת איפור: משגשגת בנוף היופי הדיגיטלי

איל מקיאג’ היא חברת מסחר אלקטרוני בולטת הפועלת בעיקר בארצות הברית, המתמחה בפיתוח טכנולוגיה מונעת בינה מלאכותית המחברת בצורה חלקה את הצרכנים עם מוצרי יופי מותאמים אישית. עם התמקדות חזקה בפעילות מקוונת, החברה מנהלת 100% מהפעילות הגלובלית שלה באמצעות פלטפורמות דיגיטליות. בעוד שרוב הפעילות שלה מתנהלת באופן וירטואלי, ללא חנויות פיזיות ברחבי העולם למעט כ-40 מקומות בישראל, העשייה המקוונת של החברה בארצות הברית מהווה 80% מהכנסותיה. 20% הנותרים מופקים מפעילות באנגליה, גרמניה והחנויות הישראליות הנ”ל.

לפי “כלכליסט”, הכנסות הקבוצה היו עדות לצמיחה יוצאת דופן, המשקפת עלייה מהותית במספר הדו-ספרתי מתחילת השנה. תחזיות מצביעות על כך שעד סוף 2023 צפויות הכנסות החברה להגיע לאבן דרך משמעותית של כ-500 מיליון דולר. יש לציין כי מסלול ההכנסות של החברה נמצא בעלייה מתמדת, כאשר 2022 רשמה 370 מיליון דולר, 2021 הסתכם ב-260 מיליון דולר, 2020 הגיעה ל-135 מיליון דולר, 2019 צברה 70 מיליון דולר, ו-2018 הסתכמה ב-25 מיליון דולר. מתגאה בבסיס לקוחות נרחב של כ-40 מיליון אנשים בארצות הברית, איל מקיאג’ הצליחה להתמודד עם האתגרים שהביאה מגיפת ה-COVID-19, ונותרה עמידה בהתאם למגמות הכוללות בשוק האיפור.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה