לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלו הם 10 הטעויות הכלכליות הנפוצות ביותר בגללם הכסף בורח לכם מהידיים

תגיות
businessman-putting-coins-stacking-with-virtual-graph-currency-sign-such-as-dollar-pound-sterling-yen-yuan-euro-business-investment-saving-profit-concept
שליטה בכספים שלכם: 10 הטעויות הכלכליות הנפוצות ביותר

בואו נבחן כמה מהטעויות הפיננסיות הנפוצות ביותר שבדרך כלל מובילות אנשים לקושי כלכלי גדול. גם אם אתם כבר נמצאים בקושי פיננסי, הימנעות מטעויות אלו עשויות להיות המפתח ליציאה החוצה, והתחלת חיים כלכליים בריאים יותר.

  • הוצאות מופרזת ובלתי רציונאליות –  ייתכן שזה לא נראה כמשהו כל כך נורא כשאתם מזמינים את הקפוצ’ינו כל בוקר או כשאתם יוצאים לארוחת ערב בחוץ או מזמינים אוכל הביתה, אבל כל פריט קטן מתווסף. אבל אם תוציאו כל יום 100 ש”ח על אכילה בחוץ, זה יעלה לכם 3,000 ש”ח לחודש, שיכולים לשמש לתשלום נוסף של כרטיס אשראי או תשלום נוסף לרכב או לכל שימוש קריטי אחר. אם אתם חווים קושי פיננסי, הכרחי לעשות חישוב מסלול מחדש ולהבין היכן ניתן לעשות ויתורים.
  • תשלומים בלתי נגמרים – תשאלו את עצמכם האם אתה באמת זקוקים לפריטים שמחייבים אותכם לשלם כל חודש, שנה אחרי שנה. דברים כמו טלוויזיה בכבלים, שירותי מוזיקה או חברות כושר יוקרתיות יכולות להכריח אותכם לשלם באופן שאינו פוסק, אך לא באמת להחזיק משהו בבעלותכם. כשהכסף מוגבל או כשרוצים לחסוך יותר, יצירת אורח חיים צמודה לעקרונות יכולה להוביל לחיסכון משמעותי והימנעות מקשיים פיננסים. 
  • לחיות על הלוואות – שימוש בכרטיסי אשראי על מנת לרכוש דברים בסיסיים הפך למקובל יחסית. אף על פי שמספר גודל הצרכנים המוכנים לשלם ריבית בשיעורים כפולים על דלק, מצרכי מזון ועוד פריטים שמתבזבזים לפני שהחשבון בכלל שולם, זו לא ייעוץ פיננסי חכם.. שיעורי ריבית על כרטיסי האשראי מביאים להתבזבזות במחיר הפריטים שנרכשים. במקרים מסוימים, השימוש באשראי עשוי להביא גם להוצאות שגורמות לך להוציא יותר ממה שאתה מרוויח.
  • אי חיסכון למקרי חירום – אנשים רבים מתעלמים מחשיבותה של קרן חירום, שעלולה להוביל למצוקה כלכלית במצבים בלתי צפויים כגון אובדן עבודה, מקרי חירום רפואיים או תיקוני רכב גדולים. ללא קרן חירום, ייתכן שתאלצו להסתמך על כרטיסי אשראי או הלוואות כדי לכסות את ההוצאות הללו, מה שעלול להוביל לחובות ולעומס פיננסי. רצוי להפריש חלק מההכנסה באופן קבוע לקרן חירום כדי לספק כר פיננסי ושקט נפשי במקרה של נסיבות בלתי צפויות.
  • בזבוז כספים על בגדים באינטרנט – טעות פיננסית שאנשים עושים לעתים קרובות היא לבזבז על בגדים שמזמינים באינטרנט. עם הנוחות של קניות מקוונות, קל להיסחף ולבצע רכישות אימפולסיביות מבלי להתחשב במלוא העלות. הוצאה מופרזת כזו יכולה להצטבר במהירות וללחוץ ​​את התקציב שלכם. חשוב להגדיר תקציב ולעמוד בו, להעריך היטב את הערך והנחיצות של כל רכישה ולבחון אפשרויות חלופיות כמו קנייה יד שנייה או המתנה למכירות במבצעים. 
  • ממשכורת למשכורת – אחת הטעות הפיננסית של חיים תלוש למשכורת היא היעדר יציבות פיננסית ומוכנות למצבי חירום. כאשר אתה סומך כל הזמן על כל תלוש משכורת כדי לכסות את ההוצאות שלך, כל נסיגה כלכלית בלתי צפויה יכולה להפוך במהירות למשבר. ללא כרית פיננסית או חסכונות שאפשר לחזור עליהם, ייתכן שתיאלץ להסתמך על כרטיסי אשראי, הלוואות או צורות אחרות של חובות כדי לטפל במצבי חירום או הוצאות בלתי צפויות. זה יכול להוביל למעגל של חובות ומתח פיננסי, עם מעט מקום לחסוך או להשקיע לעתיד. קיום משכורת למשכורת ללא בניית חסכונות יכול להשאיר אותך פגיע לקשיים כלכליים ולהגביל את יכולתך להשיג יעדים פיננסיים ארוכי טווח.
  • תשלום חובות בעזרת חסכונות – ייתכן שתחשבו שאם החוב שלכם עולה לכם 19% והחשבון לפנסיה שלך מרוויח 7%, תחליפו את הפנסיה בחוב וכך תוכל להרוויח את ההבדל. אך זה לא כזה פשוט, בנוסף לאיבוד הריבית, מאוד קשה לשלם חזרה את הכספים המושקעים בקרן הפנסיה תאלצו להתמודד עם עמלות כבדות. אם אתה מתכוונים לשלם חובות בעזרת חסכונות, עליכם לחיות כאילו עדיין יש לכם חוב לשלם – פשוט אל קרן הפנסיה שלכם.
  • חוסר תכנון – אחת מהטעויות הפיננסיות הנפוצות היא אי הכנה והמחסור בתכנון. העתיד הפיננסי שלכם תלוי במה שקורה כרגע. אנשים מבלים שעות רבות צופים בטלוויזיה או גולשים במדיה החברתית, מבלי להקדיש שעתיים בלבד בשבוע לניהול הכספים שלהם. עליכם לדעת לאן אתה הולכים. דאגו להקצות זמן לתכנון הכספים שלכם והגדירו זאת כעדיפות.
  • הזנחת חיסכון לפנסיה – אחת הטעות הנפוצה היא לא לתעדף את החיסכון הפנסיוני מוקדם מספיק. אנשים רבים מזלזלים בחשיבות החיסכון לפנסיה ומעכבים פתיחת קרן פרישה. על ידי אי ניצול חשבונות פרישה אנשים מפספסים את היתרונות של ריבית דריבית ותרומות מעסיק פוטנציאליות. חשוב להתחיל לחסוך לפנסיה מוקדם ככל האפשר כדי לאפשר לכסף שלכם לצמוח לאורך זמן ולהבטיח עתיד פיננסי נוח.
  • צבירת חוב בריבית גבוהה – טעות נוספת היא צבירת חוב בריבית גבוהה, כמו חוב בכרטיס אשראי, ללא תוכנית לפרוע אותו. הסתמכות על כרטיסי אשראי להוצאות יומיומיות או הוצאה מופרזת מעבר ליכולת יכולה להוביל למעגל חובות שקשה להיחלץ ממנו. ריביות גבוהות יכולות להצטבר במהירות, מה שהופך את זה למאתגר להתקדם משמעותית בתשלום החוב. חשוב לנהל את השימוש בכרטיסי אשראי בצורה אחראית, לשלם את היתרות במלואן בכל חודש, ולהיות אסטרטגיית לבטל כל חוב קיים בריבית גבוהה.

בשורה התחתונה 

כדי להימנע מסכנות הוצאה יתר, תתחילו על ידי מעקב אחר ההוצאות הקטנות שמתווספות במהירות, ואז עברו למעקב אחר ההוצאות הגדולות. חשוב לחשוב היטב לפני שמוסיפים חובות חדשים לרשימת התשלומים, ולשים לב שיכולת לבצע תשלום אינה אומרת שאפשר להרשות את הרכישה. לבסוף, יש להפוך חסכון מחלק מההכנסות החודשיות, יחד עם השקעת זמן לפיתוח תוכנית פיננסית מוצלחת

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה