לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כבר לא יקרה כמו פעם: תל אביב יורדת למקום השמיני ברשימת הערים היקרות ביותר

תגיות
צילום אווירי של תל אביב ביום חורפי

"Tel Aviv love" by ronsho © is licensed under CC BY-NC-ND 2.0 .

העיר תל אביב ירדה מהשלישייה הראשונה למקום השמיני בדירוג העולמי של הערים היקרות ביותר, שנערך על ידי המגזין האקונומיסט. הסקר, שנעשה לפני שהתפרעה המלחמה בישראל, מצא שסינגפור היא העיר היקרה ביותר בעולם, בעוד דמשק היא הזולה ביותר. הערים הרוסיות מוסקבה וסנט פטרסבורג היו המפסידות הגדולות ביותר בדירוג, בעקבות הסנקציות המערביות והירידה בשער הרובל.

הרשימה

  • 1. ציריך וסינגפור (במקום הראשון)
  • 3. ניו יורק וז’נבה (במקום השלישי)
  • 5. הונג קונג
  • 6. לוס אנג’לס
  • 7. פריז
  • 8. תל אביב וקופנהגן (במקום השמיני)
  • 10. סן פרנסיסקו

תל אביב יורדת בדירוג הערים היקרות בעולם

העיר ירדה מהמקום הראשון למקום השמיני ברשימת הערים היקרות ביותר בעולם, שנערך על ידי המגזין האקונומיסט. העיר שיתפה את המקום השמיני עם קופנהגן, הבירה של דנמרק. הסקר, שנעשה לפני שהתפרעה המלחמה בעזה, השפיע על שערי החליפין בישראל ובכך השפיע על המחירים, כפי שהסבירו העורכים.

המלחמה תוביל למיתון בעלייה במחירים

השוק מעריך כי המלחמה תגרום לירידה במחירים בתל אביב, בעקבות הפגיעה בצריכה הפרטית ובתשתיות השירותים. לעומת זאת, החוקרים מציינים כי ברמה הגלובלית, “ההסלמה הנוספת של הסכסוך במזרח התיכון תעלה את מחירי האנרגיה, והשפעה גדולה מהצפוי של אל ניניו על האקלים תגרום להעלאת מחירי המזון עוד יותר” . באופן כללי, מחירי המזון בכל העולם עלו הכי הרבה בין המדדים, ולא רק בישראל הקמעונאים העלו את המחירים. החוקרים אומרים שזוהי תופעה עולמית.

למרות העלייה במחירים ברחבי העולם, המגזין האקונומיסט מצביע על סימנים לאופטימיות: המחירים עלו השנה בממוצע של 7.4%, יותר נמוך מה-8.1% שנרשמו בשנה שעברה, והסוקרים מעריכים שהאינפלציה תירד ל-6.5% בשנת 2024. הסקר, שנערך בין אוגוסט לספטמבר השנה, השווה את יותר מ-400 מחירים של מוצרים ושירותים ב-173 ערים. יש לזכור, אולם, שהסקר אינו משקף באופן מדויק את המצב הכלכלי של כל העיר, כי הוא נועד לעזור לחברות בינלאומיות להעביר עובדים בין מדינות, ולא לקח בחשבון את ההבדלים בתרבות ובהרגלי צריכה של התושבים.

סינגפור מובילה ברשימת הערים היקרות בעולם

סינגפור היא העיר היקרה ביותר בעולם, לפי הדירוג השנתי של המגזין האקונומיסט. זהו השנה התשיעית ב-11 השנים האחרונות שהנמר האסייתי נמצא בראש הטבלה. הוא חולק את המקום הראשון עם ציריך, שקפצה מהמקום השישי בשנה שעברה, בשל הפרנק השוויצרי החזק והמחירים הגבוהים של המצרכים, הנופש והביגוד. הסיבה העיקרית ליקרות החיים בסינגפור היא המחיר הרם של הרכב, האלכוהול והבגדים.

ניו יורק יורדת למקום השלישי

ניו יורק, שהייתה במקום הראשון בשנה שעברה, ירדה למקום השלישי, שהיא חולקת עם ז’נבה, העיר השוויצרית השנייה ברשימה. הונג קונג נמצאת במקום החמישי, לאחריה לוס אנג’לס ופאריז במקום השביעי. תל אביב וקופנהגן מדורגות במקום השמיני, וסן פרנסיסקו מסיימת את העשירייה הראשונה.

דמשק היא העיר הזולה ביותר בעולם

דמשק, השכנה הסורית של ישראל, היא העיר הזולה ביותר בעולם, למרות שהמחירים שלה עלו ב-321% במטבע מקומי, בגלל ההסרה של הסובסידיות הממשלתיות והפיחות שהגבירה את עלויות היבוא. מעליה בתחתית הדירוג נמצאות טהרן וטריפולי. העיר שחוותה את האינפלציה הגבוהה ביותר היא קראקס בוונצואלה, שהייתה במקום ה-144 בדירוג הערים היקרות, אבל עם אינפלציה של 450% בשנה האחרונה (לעומת יותר מ-25,000% בשנת 2019).

מוסקבה וסנט פטרסבורג נפלו ביותר בדירוג

הערים הרוסיות מוסקבה וסנט פטרסבורג היו המפסידות הגדולות ביותר בדירוג השנה (ירידה של 105 מקומות ו-74 בהתאמה). הסיבה לכך היא הסנקציות המערביות והירידה בשער הרובל. גם הערים הסיניות והיפניות ירדו משמעותית בדירוג, בעקבות היחלשות של היואן והין. הערים הסיניות נאנג’ינג, וושי, דאליאן ובייג’ינג ירדו כולן ביותר מ-25 מקומות, בעוד טוקיו ואוסקה ביפן צנחו 23 ו-27 מקומות, בהתאמה. העיר שקפצה הכי הרבה בדירוג השנה היא קרטרו במקסיקו, שעלתה ב-48 מקומות בדירוג.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה