לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת תיק השקעות, איך לפתוח תיק השקעות בחוכמה?

תגיות
פתיחת תיק השקעות
k-life, Freepik

פתיחת תיק השקעות – בזמנים כלכליים קשים אלה, הרעיון של לשים כסף נוסף בצד להשקעות עשוי להיראות כמו משימה מרתיעה. אבל תכנון לעתיד חיוני לביטחון כלכלי. אתה לא צריך לקבל תואר בכלכלה או לקבל עבודה שנייה כדי למצוא את המזומנים הנוספים כדי להתחיל תיק השקעות. במאמר זה נפרט כמה מהשיטות המומלצות לכניסה לשוק.

הנה כמה טיפים להתחלה:

  • צור הצהרת מדיניות השקעות המפרטת את מטרת ההשקעה שלך.
  • בדוק את ה-IPS שלך מדי שנה כדי לוודא שהוא עדיין מותאם ליעדים הפיננסיים שלך.
  • מצא דרכים לקצץ בכמה סעיפי תקציב כך שתוכל להקצות סכומים קטנים להשקעה.
  • שים את הכספים בחשבון נושא ריבית נפרד
  • שקול להגדיר העברה אוטומטית שמקדישה סכום מהמשכורת שלך לחיסכון.
  • מצא כלי השקעה ידידותיים לתקציב, כגון קרנות נסחרות בבורסה (ETF), וברוקרים המציעים עמלות נמוכות או ללא עמלות על עסקאות וללא יתרת מינימום.
  • בדוק היטב כל איש מקצוע פיננסי לפני השימוש בו כיועץ.

מהו תיק השקעות?

תיק השקעות הוא מבחר השקעות, כולל מניות, קרנות נאמנות, אג”ח ומטבעות. זה יכול לכלול גם נדל”ן או אמנות. אנשים רבים בוחרים לנהל את התיקים שלהם בעצמם, בעוד שאחרים מעדיפים שיועץ פיננסי או סוג אחר של איש מקצוע פיננסי יטפל בתיק שלהם.

התחל להשקיע מוקדם ככל האפשר

השקעה כשאתה צעיר היא אחת הדרכים הטובות ביותר לראות תשואה מוצקה על הכסף שלך. זה הודות לרווחים מורכבים, כלומר תשואות ההשקעה שלך מתחילות להרוויח תשואה משלהן. שילוב מאפשר ליתרת החשבון שלך לעלות שלג לאורך זמן.

איך זה עובד, בפועל: נניח שאתה משקיע 200 דולר בכל חודש במשך 10 שנים ומרוויח תשואה שנתית ממוצעת של 6%. בתום התקופה של 10 שנים, יהיה לך 33,300 $. מתוך הסכום הזה, $24,200 הם כסף שתרמת – 200 $ התרומות החודשיות האלה – ו-$9,100 הם ריבית שהרווחת על ההשקעה שלך.

יהיו עליות ומורדות בשוק המניות, כמובן, אבל השקעה צעירה פירושה שיש לך עשרות שנים לסלק אותם – ועשרות שנים שהכסף שלך יגדל. התחל עכשיו, גם אם אתה צריך להתחיל בקטן.

אם אתה עדיין לא משוכנע מכוח ההשקעה, השתמש במחשבון האינפלציה שלנו כדי לראות כיצד האינפלציה יכולה לקצץ בחסכונות שלך אם לא תשקיע.

בחר אסטרטגיית השקעה

אסטרטגיית ההשקעה שלך תלויה ביעדי החיסכון שלך, כמה כסף אתה צריך כדי להגיע אליהם ובאופק הזמן שלך.

אם יעד החיסכון שלך נמצא בעוד יותר מ-20 שנה (כמו פרישה), כמעט כל הכסף שלך יכול להיות במניות. אבל בחירת מניות ספציפיות עשויה להיות מסובכת וגוזלת זמן, ולכן עבור רוב האנשים, הדרך הטובה ביותר להשקיע במניות היא באמצעות קרנות נאמנות, קרנות אינדקס או תעודות סל בעלות נמוכה.

אם אתה חוסך למטרה קצרת טווח ואתה צריך את הכסף תוך חמש שנים, הסיכון הקשור במניות אומר שעדיף לך לשמור את הכסף שלך בטוח, בחשבון חיסכון מקוון, חשבון ניהול מזומנים או השקעה בסיכון נמוך תיק עבודות. אנו מתארים כאן את האפשרויות הטובות ביותר לחיסכון לטווח קצר.

אם אינכם יכולים או רוצים להחליט, תוכלו לפתוח חשבון השקעות (כולל IRA) באמצעות רובו-יועץ, שירות ניהול השקעות המשתמש באלגוריתמים ממוחשבים כדי לבנות ולדאוג לתיק ההשקעות שלכם.

רובו-יועצים בונים במידה רבה את התיקים שלהם מתעודות סל וקרנות אינדקס בעלות נמוכה. מכיוון שהם מציעים עלויות נמוכות ומינימום נמוך או ללא, רובוס מאפשרים לך להתחיל במהירות. הם גובים עמלה קטנה עבור ניהול תיקים, בדרך כלל בסביבות 0.25% מיתרת החשבון שלך.

איך מתחילים בפתיחת תיק השקעות?

חשוב על תוכנית עבורך

לפני שאתה משקיע אגורה, הכרחי שתמציא תוכנית עבור הכסף שלך. תוכנית השקעה כתובה, המכונה הצהרת מדיניות השקעות (IPS), יכולה להיות מועילה בהתארגנות. IPS צריך לתת מענה למטרת ההשקעה שלך, כגון תשלום עבור השכלה של ילד או מימון פרישה. מידע זה יקבע את כמות התשואה שתרצה על ההשקעה שלך ובתוך כמה זמן תזדקק לה. ה-IPS יתייחס גם לסובלנות הסיכון שלך. משקיעים שזקוקים לכספם בטווח הקצר צריכים להירתע מהשקעות תנודתיות הנוטות לתנודות מעלה ומטה. אם המטרות שלך הן לטווח ארוך יותר, אתה יכול ליהנות מהתגמולים של השקעות מסוכנות יותר תוך זמן להתאושש מהשפל הבלתי נמנע בשוק. ישנם מספר סוגים של מוצרי השקעה זמינים, ולכל אחד יש סט הטבות, סיכונים ועמלות משלו.

מדוע כדאי לפתח הצהרת מדיניות השקעות (IPS)

יתרון נוסף של יצירת IPS אישי הוא ההזדמנות להתכונן לזמנים כלכליים גרועים לפני שהם קורים. שב”ס חזק יקל על קבלת החלטות נמהרת שיכולה להפוך לנפוצה במהלך טלטלה כלכלית.

סביר להניח שהמטרות הפיננסיות שלך ישתנו עם הזמן. בדוק את ה-IPS שלך מדי שנה או כאשר מתרחשים שינויים גדולים בחיים, כגון חתונה או גירושין, הבאת ילד לעולם, או רכישת בית, כדי להבטיח שהתוכנית שלך עדיין תואמת את הצרכים שלך. אתה יכול אפילו לתרגל השקעה מבלי להשתמש בכסף אמיתי. העמד פנים שיש לך סכום כסף מוגדר (נניח 15,000 $) והשתמש בו כדי לעקוב אחר הביצועים של השקעות שונות במהלך שנה או יותר. זה יאפשר לך ללמוד כיצד פועלים כלי השקעה שונים ואילו מהם מתאימים ביותר לצרכים שלך.

קבע את ההשקעה הראשונית שלך

השקעה תהיה פחות מאיימת אם לא תצטרך להמר על החווה כדי להיכנס למשחק. אפשר להתחיל תיק משגשג עם השקעה ראשונית של 1,000$ בלבד, ואחריו תרומות חודשיות של עד 100$. ישנן דרכים רבות להשיג סכום ראשוני שאתה מתכנן להשקיע בהשקעות. ראשית, בדוק את התקציב האישי שלך ובדוק אם יש תחומים שבהם אתה יכול לקצץ, כגון בידור, קניות או אוכל בחוץ.

קח את הכסף שהיית משתמש בו על ההוצאות הלא חיוניות הללו והכניס את הכספים לחשבון חיסכון נפרד נושא ריבית. רעיון נוסף הוא לחיות לפי הכלל של לשלם לעצמך קודם. קבע סכום שתיקח מכל תלוש משכורת והקדיש אותו לחיסכון לפני שתעשה כל דבר אחר. אתה יכול להגדיר העברות אוטומטיות מחשבון העובר ושב שלך לחשבון החיסכון שלך כדי שלא תתפתה לדלג על חיסכון. לבסוף, אל תזלזל בכוחה של פשוט שמירת החיסכון שלך.

מצא מוצרי השקעה מותאמים לתקציב

ישנן כמה דרכים שונות שבהן תוכל להשקיע ברגע שיש לך לפחות 1,000 $. שיטה אחת כזו היא קרנות נסחרות בבורסה (ETF), הדורשות רק רכישה מינימלית של מניה אחת. תקבל תשואה גדולה יותר עם ברוקרים המציעים עמלות נמוכות או ללא עמלות על עסקאות וללא יתרת מינימום. אפשרות נוספת היא למצוא קרן הכל באחד או קרן מעורבת מראש שתאפשר לך להיכנס תמורת 1,000 דולר או שתבטל את דרישת ההשקעה המינימלית בתמורה לתרומות אוטומטיות חודשיות (בדרך כלל לפחות 50 דולר לחודש). היתרון של קרן מסוג זה הוא בכך שהיא מעניקה לך תיק מגוון מיידי של מזומנים, אג”ח ומניות.

למרות שלתת למומחים לנהל עבורך את תיק ההשקעות שלך עשוי להישמע הצעה מפתה מאוד, רבים מאמינים שהעמלות השנתיות הגבוהות יותר הקשורות לקרנות המנוהלות באופן אקטיבי אינן מוצדקות בהשוואה לתשואות מקרנות בניהול פסיבי עם עמלות נמוכות יותר.

שמור על הכסף שלך

ברגע שיש לך סוף סוף את הכסף להתחיל להשקיע, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להפסיד את הכל לעסקת הונאה. למרות שיועץ פיננסי מקצועי יכול להיות בעל ערך רב בכל הנוגע לניווט בתיק ההשקעות שלך, היזהרו מאמני הונאה שרק מעמידים פנים שהם חושבים על טובת המשקיעים שלהם.

ישנם מספר סוגים שונים של הונאה שיכולים לכוון למשקיעים חדשים וותיקים כאחד. משקיעים לא צריכים לתת את כספם לאף אחד מבלי לעשות את המחקר המתאים כדי לאמת את אמינותו של יועץ או מתווך. מערכת התיוק של רשות ניירות ערך של ארה”ב לאיסוף, ניתוח ושליפה (EDGAR) היא משאב מקוון לבדיקת הדוחות הכספיים והפעילויות של החברה. אתה יכול גם להשתמש במסד הנתונים של ה-SEC כדי לחקור את ההיסטוריה המשמעתית של אנשי מכירות ניירות ערך, שאמורים לקבל רישיון למכור ניירות ערך במדינות שונות.

הימנעו מעבודה עם חברות ואנשים פרטיים הלוחצים עליכם להשקיע במהירות או מבטיחים “תשואות מובטחות”. במקרה הטוב, תשואה שנתית אופטימית ביותר היא 10%. הבטחה לכל דבר מעבר לזה כנראה טובה מכדי להיות אמיתית. 

בשורה התחתונה על פתיחת תיק השקעות

אפילו בתקציב קטן, זה בהחלט בתחום האפשרות לחסוך מזומנים נוספים להשקעת תיק השקעות. כל מה שצריך זה קצת תכנון כדי להבין את יעדי ההשקעה שלך, מציאת מוצרי השקעה שאינם דורשים התחייבויות ראשוניות גדולות, ומחקר מתאים כדי להבטיח שהכספים שלך מוגנים כראוי, עד כאן על פתיחת תיק השקעות.

לעוד על פיננסים והשקעות לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה