לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבית של האיש העשיר בעולם – הנכסים של אילון מאסק

תגיות
הבית של האיש הכי עשיר בעולם
Credit by: by Debbie Rowe is licensed under CC BY-SA 4.0.

הבית של האיש הכי עשיר בעולם – בחודש מאי צייץ אילון מאסק, המיליארדר טסלה ומנכ”ל SpaceX כי הוא “ימכור כמעט את כל הרכוש הפיזי. לא יהיה בעל בית.” כמה ימים לאחר מכן, הוא רשם ארבע אחוזות מדהימות בלוס אנג’לס למכירה בסכום כולל של 137 מיליון דולר. תיק הבית של אילון מאסק מחזיק בביתו הקודם של ג’ין ויילדר, אחוזה בלוס אנג’לס בשווי 30 מיליון דולר, ואחוזה היסטורית בת 100 שנה בחצי האי סן פרנסיסקו. במאמר זה, נסתכל על הבתים עוצרי הנשימה בבעלותו של השוכר המיליארדר הראשון בעולם.

בשלב מסוים, מאסק החזיק בכמה נכסים ברחבי אזור לוס אנג’לס רבתי בשווי כולל של למעלה מ-70 מיליון דולר. מאסק רכש את הנדל”ן הראשון שלו ב-Bel-Air בסוף 2012. הוא התחיל משכיר את אותו בית ב-2010; הוא גר שם עם משפחתו. מאוחר יותר הוא רכש את האחוזה תמורת 17 מיליון דולר. לבית אילון מאסק הזה יש 20,248 משתרעים על פני מטרים רבועים עם סך של שבעה חדרי שינה ושלושה עשר אמבטיות. המטבח כולל תקרת לבנים יפה. בחצר האחורית בריכה יפה, מגרש טניס מרווח ונוף ציורי של קאנטרי קלאב בל-אייר האקסקלוסיבי. בבית יש גם חדר כושר ומרתף יינות. הנכס הזה בשטח של 20,248 רגל מרובע היה ההתחלה של הכל, הראשון והגדול מבין אחוזות בל אייר שלו שיצאו לאחר שמאסק צייץ על המטרה שלו לעולם, הנכס עמד למכירה במחיר מבוקש של 30 דולר מיליון ונמכר תמורת 29.72 מיליון דולר לוויליאם דינג, מיליארדר סיני, הסכום הוא לפי הדיווחים בכ-5.5 מיליון דולר יותר ממה ששילם מנכ”ל טסלה בעת רכישתו ב-2016.

הבית של האיש הכי עשיר בעולם

הבית המדהים הזה של אילון מאסק היה ממוקם מעט מהאחוזה שלו תמורת 6.75 מיליון דולר באוקטובר 2013. כן, אילון מאסק היה הבעלים של ביתו של השחקן המנוח ג’ין וילדרס, אותו רכש כדי “לשמור על רוחו של ג’ין ויילדר”. השחקן האהוב ג’ין ויילדר התגורר שם למעלה מ-30 שנה עד 2007. בראיון ל”ווג” ב-2015, המנכ”ל המיליארדר תיאר את זה כ”כמו בית ספר קטן בערבה, למעט בל-אייר על מגרש גולף”. למרות שמאסק מעולם לא גר בבית, הוא השתמש בו כבית ספר פרטי – בשם AdAstra – עבור ילדיו וילדיו של חלק מעובדי SpaceX וטסלה. בזמן מכירת הבית, מנכ”ל טסלה הבהיר כי אסור לקונה לפגוע ב”נפש” הבית או להרוס אותו. “רק תנאי אחד במכירה: אני הבעלים של הבית הישן של ג’ין ויילדר. אי אפשר להרוס אותו או לאבד את נשמתו”. מאסק צייץ בטוויטר. עד מהרה התברר כי הוא מכר את אחוזת ויילדר לאליזבת האנטר, אשתו של אחיינו של ויילדר, ג’ורדן ווקר-פרלמן, תמורת 7 מיליון דולר בעסקה מחוץ לשוק. כמו כן, דווח כי איל הטכנולוגיה הלווה עד 6.7 מיליון דולר כדי לעזור להם לרכוש גם את הנכס.

ביתו של אילון מאסק בצורת בומרנג בברנטווד, קליפורניה, כ-15 מייל צפונית-מערבית למרכז לוס אנג’לס היה בעבר בבעלות אילון מאסק. מאסק שילם עבורו קצת פחות מ-3.7 מיליון דולר ב-2014, לפי אתר הנדל”ן Dirt בבעלות וראייטי. הבניין מוקף משוכות פרטיות לשמירה על אבטחה, אבל יש לו חלונות ענק מהרצפה עד התקרה לכל אורכו כדי להכניס את אור היום. מאסק מכר את הבית תמורת 4 מיליון דולר בסוף אוגוסט 2019, קבע דו”ח של Business Insider. הרבה לפני שהכריז בפומבי על כוונותיו, מאסק כבר מכר בית מודרני בשטח של 0.28 דונם בברנטווד, במרחק של כ-20 דקות בלבד מששת נכסיו לשעבר ב-Chalon-Somera. הוא מכר אותו באוגוסט 2019 תמורת 3.9 מיליון דולר, על פי הדיווחים, הנכס עלה למנכ”ל טסלה כ-3.7 מיליון דולר ב-2014.

הטכנאי המיליארדר רכש אחוזה נוספת של בל-אייר בזמן שהיא עדיין בבנייה תמורת 24.25 מיליון דולר ב-2016, כך דיווחה וראייטי באותה שנה. יש לציין, שלמאסק אין בית ליד מפעל טסלה בפרמונט, קליפורניה. הוא שיתף בעבר שהוא ישן על ספה או על רצפת חדר ישיבות בתקופות הפקה עמוסות.

לארבעת הנכסים הנותרים של מאסק בבל אייר היה מחיר מבוקש משולב של 62.5 מיליון דולר ותיאור מעניין: “פרויקט להוגה הגדול, שנועד להציג את אחד הנופים הטובים ביותר בלוס אנג’לס – מהעיר ועד לעיר. אוקיינוס ​​ומעבר לו.” הנכסים, כולם ייחודיים בארכיטקטורה ושווים נע בין 4 ל-30 מיליון דולר, הניבו לו רווח של כ-6.8 מיליון דולר.

עכשיו, אחרי כמעט שנה של ריקון המטען החומרי שלו, הכל הסתכם באחוזה אחת ענקית בת 100 שנה ליד סן חוזה. אחוזת הילסבורו בנויה על 47 דונם של אדמה, עם 9 חדרי שינה, 9.5 אמבטיות, וכמעט כל מה שתוכלו לחלום עליו כולל מסלולי הליכה, קניונים, אולם נשפים גדול ומאגר מים! נרשם במקור עבור 35 מיליון דולר במאי 2020, נראה שמאסק הסיר את הרישום לעת עתה. עם זאת, על פי הדיווחים, יש כל אפשרות שהבית יוחזר לרשימה ומאסק ישלים את מסע שלו להיפטר מכל נכסי הנדל”ן שלו.

לפינת המיליונרים שלנו לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה