לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנבידיה מציגה – אובדן הערך הגדול בהיסטוריה

תגיות
אנבידיה מציגה - אובדן הערך הגדול בהיסטוריה
אנבידיה מציגה - אובדן הערך הגדול בהיסטוריה

מניית אנבידיה (NVIDIA) המשיכה את מגמת התיקון שלה ביום שני, כאשר המכירה המתמשכת גרמה לאובדן ערך היסטורי של ערך לחברה הממוקדת ב-AI. המניה ירדה ב-6.7%, הירידה הגדולה ביותר ביום אחד למניה מאז אפריל, כשהייתה זו הירידה השלישית ברציפות שלה. הירידה בת שלושת הימים גרמה לאובדן ערך של כ-430 מיליארד דולר משווי השוק של אנבידיה, האובדן הגדול ביותר בשלושה ימים לחברה כלשהי בהיסטוריה, לפי נתונים שנאספו על ידי בלומברג.

המניה (סימן המניה : NVDA) ירדה ב-13% לאורך התקופה, ועברה את סף ה-10% המייצג תיקון. הירידה השפיעה על יצרניות השבבים, כאשר מדד השבבים של בורסת פילדלפיה ירד ב-3% ביום שני. מניות חברת ברודקום ירדו ב-4%, בעוד שמניות קוואלקום ירדו ב-5.5% ומניות ARM Holdings ירדו ב-5.8%. מניות TSMC הנסחרות בארה”ב ירדו ב-3.5%.

הירידה החזירה את הערכת השווי של אנבידיה אל קצת מתחת ל-3 טריליון דולר, כשהיא גם יורדת מתחת למיקרוסופט ואפל בגודל. אנבידיה תפסה לזמן קצר את תואר החברה הגדולה בעולם בשבוע שעבר, תואר שהיא מאבדת כאמור בעקבות אובדן הערך המתמשך.

אנבידיה מציגה – אובדן הערך הגדול בהיסטוריה

בזמן סגירת השוק בארה”ב ביום שני, שווי השוק של אנבידיה ירד ל-2.9 טריליון דולר, מה שמציב אותה אחרי מיקרוסופט (3.3 טריליון דולר) ואפל (3.2 טריליון דולר).

“בטווח הקצר, ייתכן שהמשקיעים יתחילו לסבול מעייפות מ-AI או ידאגו יותר מהתמקדות במדדים,” אמר נוויל ג’אברי, מנהל תיקים וראש צוות ה-Equity LT באולספרינג גלובל אינבסטמנטס.

למרות הירידה, אנבידיה נותרת בעלייה של כמעט 140% השנה, מה שהופך אותה למניה השנייה בטיבה בביצועים בין רכיבי מדד S&P 500, אחרי Super Micro Computer Inc., עוד שחקנית פופולרית בעולם ה-AI.

אנבידיה מציגה - אובדן הערך הגדול בהיסטוריה
אנבידיה מציגה – אובדן הערך הגדול בהיסטוריה

המניה חוותה ירידה של כ-20% מוקדם יותר השנה, אך חזרה במהרה לשיאים חדשים.

בעוד שהמשקיעים נהרו לאנבידיה בשל הביקוש הגבוה לשבבים שלה המשמשים לעיבוד AI, מגמת הזינוק של אנבידיה (היא זינקה בכ-240% במהלך 2023) העלתה חששות לגבי הערכת השווי שלה. עם זאת, היא עדיין אחת הלחמניות החמות ביותר בוול סטריט. כמעט 90% מהאנליסטים הנעקבים על ידי בלומברג עדיין ממליצים לקנות אותה, כך שזה נראה כמו עניין של זמן לפני שהיא תתחיל לטפס בחזרה.

מניות אנבידיה עלו ביותר מ-190% השנה, כאשר 30% מהגידול התרחש בשלושת החודשים האחרונים בלבד.

המנכ”ל והמייסד של אנבידיה בארה”ב, ג’נסן הואנג, ניצל גם הוא את הרגע, ומכר מניות בשווי של כ-95 מיליון דולר בין 13 ל-21 ביוני.

ההתרסקות הפתאומית נראית כתוצאה של משקיעים שהאמינו שערך אנבידיה לא יכול לעלות הרבה יותר ושזה הזמן לממש רווחים. עדיין, אנבידיה נחשבת לחברה טובה וצפויה לעלות שוב בערכה לאט, אך ייתכן שייקח זמן רב לפני שתאתגר שוב את אפל או מיקרוסופט בתואר החברה הגדולה בעולם.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה