לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוויה של X יורד ב-71%: מאסק נכשל בניהול החברה?

X (לשעבר טוויטר) מציגה הפסדים עצומים ברבעון הרביעי של 2023, לאחר שאילון מאסק הכריז על שינויים דרסטיים במדיניות החברה. מאסק, שרכש את הפלטפורמה ב-44 מיליארד דולר באוגוסט 2022, הודיע שהוא מבטל את ההגבלה של 280 תווים לכל טוויט, ומאפשר למשתמשים לכתוב טוויטים באורך של עד 10,000 תווים. הוא טען שהוא עושה זאת כדי להעניק למשתמשים יותר חופש ביטוי, ולהפוך את הפלטפורמה ליותר רלוונטית ומעניינת.

לוגו טוויטר x
קרדיט: static.designboom.com

התגובות בעקבות השינויים

השינוי הזה הוביל לתגובות שליליות רבות מצד המשתמשים הוותיקים של X, שטענו שהוא משנה את האופי הייחודי של הפלטפורמה, ומאפשר למאסק ולחבריו להפיץ תיאוריות קונספירציה, הסתה ושקרים בלי הגבלה. כמו כן, השינוי גרם לבעיות טכניות רבות באתר, שהובילו להתראות שגיאה, קריסות ואיטיות בטעינת הטוויטים. המשתמשים הביעו את תסכולם ואת רצונם לעזוב את הפלטפורמה ולעבור לאלטרנטיבות אחרות, כגון פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק.

השינוי הזה השפיע גם על המפרסמים של X, שראו ירידה חדה בקליקים ובהכנסות מהפלטפורמה. חלק מהמפרסמים החליטו להפסיק לפרסם ב-X, ולהעביר את התקציבים שלהם לפלטפורמות אחרות. המפרסמים טענו שהפלטפורמה איבדה את האפיל החיובי והמקצועי שהייתה לה בעבר, ושהיא הפכה למקום של טרולים, ספאמרים וקיצוניים.

התגובה למצב הקריסה

בתגובה למצב, מאסק הגיב בטוויט ארוך של 9,876 תווים, בו הוא הגן על השינויים שעשה, והאשים את המשתמשים, המפרסמים והתקשורת בלהיות “מקולקלים, מטומטמים ומקנאים”. הוא טען שהוא מנסה להציל את הפלטפורמה מהקריסה שהייתה עומדת להגיע אליה בגלל הניהול הגרוע של ההנהלה הקודמת, ושהוא מאמין שבסופו של דבר המשתמשים יתרגלו לשינויים ויראו את היתרונות שלהם. הוא גם הגיב באופן אישי לחלק מהביקורות שקיבל, והשתמש בשפה גסה ומעליבה.

הטוויט הזה גרם לעוד יותר תגובות שליליות ולהורדת השווי של החברה בשוק. לפי הערכות של קרן Fidelity, החברה שווה כעת רק 12.5 מיליארד דולר, כלומר 71% פחות ממחיר הרכישה. הקרן הביעה את אי השביעות רצונה מההשקעה שלה ב-X, ואמרה שהיא שוקלת למכור את החלק שלה בחברה. הקרן גם קראה למאסק להתפטר מתפקידו כמנכ”ל של X, ולהעניק למישהו אחר את ההנהגה.

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה