לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח מפתיע: משקיעים רוסים מדווחים על הפסדים נמוכים יותר בהשוואה לעמיתים אמריקאים בתוך המלחמה באוקראינה

בעוד מלחמת אוקראינה ממשיכה להשפיע על השווקים העולמיים, נוצרה מגמה מפתיעה בנוף ההשקעות. משקיעים רוסים מדווחים על פחות הפסדים בהשוואה לעמיתיהם האמריקאים מאז החל הסכסוך. התפתחות בלתי צפויה זו עוררה תככים והעלתה שאלות לגבי הגורמים התורמים לפער הזה. בואו ננסה להבין – למה? 

סקרים ונתונים

על פי סקרים שערך Investing.com, ישנם הבדלים בולטים בין משקיעים אמריקאים לרוסים בחוויות שלהם במהלך מלחמת רוסיה-אוקראינה ובהשפעתה על השקעותיהם.

1. משקיעים אמריקאים:

– בסקר שנערך בקרב 1,385 משיבים אמריקאים, 72% דיווחו על ירידה בערך ההשקעות שלהם מאז תחילת הסכסוך.

– בקרב משקיעים אלו, 39% חוו ירידה משמעותית של 10-20% בתיקי ההשקעות שלהם, בעוד ש-37% ספגו ירידה של פחות מ-10%.

2. משקיעים רוסים:

– בסקר נפרד של 1,478 משקיעים רוסים, רק 52% דיווחו על הפסדים בעקבות התרסקות שוק המניות הרוסי בסוף פברואר.

– באופן מפתיע, 56% מהמשקיעים הרוסים נהנו בפועל מירידת הערך של הרובל.

– הסבר אפשרי אחד לכך הוא ש-55% מהמשקיעים הרוסים מחזיקים את רוב נכסיהם במניות ומטבעות זרות, כאשר 1 מכל 5 משקיע רק במניות מערביות.

עם זאת, חשוב לציין שלמרות האחוז הנמוך הכולל של משקיעים רוסים שדיווחו על הפסדים, היקף ההפסדים הללו היה גדול מזה שחוו משקיעים אמריקאים. באופן ספציפי, 43% מהמשקיעים הרוסים איבדו יותר מ-30% מהתיקים שלהם, לעומת רק 10% מהמשקיעים האמריקאים שעמדו בפני הפסדים דומים.

ממצאים אלו מצביעים על כך שהמשקיעים הרוסים היו מוכנים טוב יותר לתנאי השוק הפכפכים שהביא לסכסוך. אחזקותיהם המגוונות במניות ובמטבעות זרים, כמו גם יכולתם לנצל את הרובל היורד, יכלו לתרום לחוסן היחסי שלהם. עם זאת, ההשפעה על תיקי ההשקעות שלהם עדיין הייתה משמעותית, מה שמעיד על האתגרים איתם התמודדו משקיעים בשתי המדינות בתקופה זו.

קונפליקט גיאופוליטי והתנהגות משקיעים

לדברי ג’סי כהן, אנליסט בכיר בחברת investment.com, הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, יחד עם תוכניות הפדרל ריזרב להעלות את הריבית, השפיעו לרעה על הסנטימנט על המניות בארה”ב. מעניין לציין כי משקיעים זרים, ולא משקיעים קמעונאיים רוסים, הם המחזיקים ברוב המניות הזמינות למסחר בבורסת מוסקבה.

הסקר שנערך גם העלה כי יותר ממחצית מהמשקיעים האמריקאים ביצעו שינויים בתיקים שלהם במהלך המלחמה. כ-17% הוסיפו השקעות זהב, בעוד ש-17% נוספים הוסיפו השקעות נפט. בנוסף, כ-10% מהמשקיעים הביעו עניין בהזדמנויות עם מניות רוסיות הרשומות במדדים בארה”ב, וכמעט 20% ישקלו לקנות תעודות סל רוסיות.

בסקר שנערך בקרב משיבים רוסים, כמעט 50% מהמשקיעים הביעו רצון לקנות מניות של חברות רוסיות במחירים נמוכים ואטרקטיביים. זה מתיישב עם הדיווחים לפיהם רוסים רבים רואים בנפילת הרובל הזדמנות בשוק המניות. מחוץ לרוסיה, משקיעים ביקשו לנצל גם השקעות במצוקה, וראו בהן נקודת כניסה זולה לשוק הרוסי.

ממצאים אלו מצביעים על כך שהמשקיעים האמריקאים והרוסים כאחד חיפשו באופן פעיל הזדמנויות וערכו התאמות בתיק שלהם בתגובה למצב הגיאופוליטי ולתנאי השוק שנוצרו בעקבות הסכסוך.

קרבה גיאוגרפית והכרת שוק

אחד ההסברים האפשריים להפסדים הנמוכים יותר שחווים משקיעים רוסים הוא קרבתם הגיאוגרפית לאזור הסכסוך. בהיותם קרובים יותר, ייתכן שלמשקיעים רוסים יש הבנה טובה יותר של הדינמיקה האזורית ואולי התאימו את אסטרטגיות ההשקעה שלהם בהתאם. היכרות זו עם תנאי השוק המקומיים הייתה יכולה לספק להם יתרון בניווט באי הוודאות שהביא לסכסוך באוקראינה.

גיוון והפחתת סיכונים

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא פיזור תיקי ההשקעות. ייתכן שמשקיעים רוסים פיזרו את אחזקותיהם על פני סוגי נכסים ושווקים שונים, והפחיתו את החשיפה שלהם לענפים או למגזרים הספציפיים המושפעים ביותר מהסכסוך. על ידי פיזור ההשקעות שלהם, ייתכן שהם הפחיתו את ההשפעה של כל הפסדים שנגרמו בנכסים הקשורים לאוקראינה.

תמיכה ממשלתית וחוסן כלכלי

התגובה של ממשלת רוסיה לסכסוך, לרבות צעדים לייצוב הכלכלה ותמיכה בעסקים, יכלה למלא תפקיד במזעור הפסדים למשקיעים מקומיים. פעולות מדיניות מהירות, כגון תוכניות סיוע פיננסי וחבילות תמריצים, עשויות לחזק את אמון המשקיעים ולרכך את השפעות הסכסוך על הכלכלה הרוסית.

הבדלים באסטרטגיות השקעה

כדאי לקחת בחשבון שייתכן שמשקיעים רוסים אימצו אסטרטגיות השקעה שונות בהשוואה לעמיתיהם האמריקאיים. זה יכול לכלול דגש רב יותר על מסחר לטווח קצר, טכניקות גידור, או התמקדות במגזרים פחות חשופים לסיכונים גיאופוליטיים. שונות בגישות השקעה עשויות לתרום לתוצאות השונות שנצפו במהלך הסכסוך באוקראינה.

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה