לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא להשקעה בזהב – סוגי השקעות ולמה משקיעים בזהב דווקא בימים קשים של אינפלציה?

תגיות
מטילי זהב המיודעים לקנייה והשקעה
המדריך המלא להשקעה בזהב - סוגי השקעות ולמה משקיעים בזהב בימים קשים של אינפלציה? evgeniibashta, Freepik@

השקעה בזהב – זהב הוא יסוד מתכתי עם המספר האטומי 79 והסמל הכימי Au. Au מקורו במילה הלטינית aurum, שפירושה ‘שחר זורח’. בטבלה המחזורית של היסודות, זהב מכונה ‘מתכת מעבר’ והוא גם אחת מהמתכות היקרות כביכול. מתכות מעבר מיוחדות בכך שהן בדרך כלל מבריקות, מוליכות וגמישות, ובעלות נטייה ליצור תרכובות.

למרות שאנו משתמשים בשיטה המטרית, משקל הזהב מדווח לעתים קרובות באונקיות (אונקיה אחת = 31.1034768 גרם). כאשר צרכנים קונים זהב הם עושים זאת על פי ה’טוהר’ שלו, הנמדד בקראט.

כיום, קראט מתייחס לאחוז הזהב בחפץ – 24 קראט = 100% זהב, ו-18 קראט = 75% זהב.

מימי התרבויות העתיקות ועד לעידן המודרני, זהב היה המטבע המועדף בעולם. כיום, משקיעים קונים זהב בעיקר כהגנה מפני אי שקט פוליטי – כלכלי ואינפלציה. בנוסף, יועצי השקעות מובילים רבים ממליצים על הקצאת תיקים בסחורות, כולל זהב, על מנת להפחית את הסיכון הכולל בתיק.

ביצועי מדד הזהב בהשוואה לקצב האינפלציה לאורך השנים כדוגמא להשקעה בזהב
ביצועי מדד הזהב בהשוואה לקצב האינפלציה לאורך השנים (בכתום הזהב – באדום קצב אינפלציה, ירוק – מדד אינפלציה רשמית)

נסקור רבות מההזדמנויות להשקעה בזהב, כולל מטילי זהב (כלומר, מטילי זהב), קרנות נאמנות, חוזים עתידיים, חברות כרייה ותכשיטים. למעט יוצאים מן הכלל, רק מטילים, חוזים עתידיים וקומץ קרנות מיוחדות מספקים הזדמנות להשקעה ישירה בזהב. השקעות אחרות שואבות חלק מערכן ממקורות אחרים.

באופן כללי, למשקיעים המעוניינים להשקיע בזהב ישירות יש שלוש אפשרויות: הם יכולים לרכוש את הנכס הפיזי, הם יכולים לרכוש מניות להשקעה של קרן נאמנות או קרן סחר בבורסה (ETF) המשכפלת את מחיר הזהב, או שהם יכולים לסחור בחוזים עתידיים ובאופציות בשוק הסחורות. משקיעים ממוצעים, למשל, עשויים לקנות מטבעות זהב, בעוד שמשקיעים מתוחכמים מיישמים אסטרטגיות באמצעות אופציות על חוזים עתידיים על זהב.

למה משקיעים אוהבים זהב?

“לזהב יש רקורד מוכח בתשואות, נזילות ומתאמים נמוכים, מה שהופך אותו למגוון יעיל ביותר”, אומר חואן קרלוס ארטיגס, מנהל מחקר במועצת הזהב העולמית. תכונות אלו חשובות במיוחד למשקיעים מבחינת מספר פרמטרים:

  • תשואות: הזהב מציג ביצועים טובים יותר ממניות ואיגרות חוב בטווחים מסוימים, אם כי הוא לא תמיד מנצח אותם.
  • נזילות: אם אתם קונים סוגים מסוימים של נכסים מבוססי זהב, אתם יכולים בקלות להמיר אותם למזומן, בהשוואה למניות וניירות ערך.
  • מתאמים נמוכים: ביצועים של זהב לרוב שונה ממניות ואג”ח, כלומר כאשר הם עולים, הזהב עשוי לרדת או להיפך.

בנוסף, זהב מציע יתרונות פוטנציאליים נוספים:

  • גיוון: מכיוון שבדרך כלל זהב אינו נמצא בקורלציה גבוהה לנכסים אחרים, הוא יכול לעזור לגוון תיקים, כלומר תיק ההשקעות שלכם יהיה עם פחות תנודתיות ושינויים קיצוניים במחירי המניות.
  • מאגר ערך הגנתי: משקיעים רבים נסוגים לעתים קרובות לזהב כאשר הם רואים איומים על הכלכלה, מה שהופך אותו להשקעה יעילה כנגד האינפלציה וירידות ערך.

משקיעים אוהבים זהב מסיבות רבות, ויש לו תכונות שהופכות את הסחורה לקונטרה טובה לניירות ערך מסורתיים כמו מניות ואג”ח. הם תופסים את הזהב כמאגר של ערך, למרות שזהו נכס שאינו מייצר תזרים מזומנים. יש הרואים השקעה זהב כאמצעי הגנה מפני אינפלציה, שכן הפעולות של הפד להמרצת הכלכלה – כמו ריבית כמעט אפסית – והוצאות ממשלתיות גרמו לאינפלציה לעלות במירוץ.

אלו הם כמה מהיתרונות העיקריים של זהב, אבל ההשקעה – כמו כל ההשקעות – אינה נטולת סיכונים וחסרונות.

אמנם זהב מתפקד טוב לפעמים, אבל לא תמיד ברור מתי לרכוש אותו. מכיוון שזהב כשלעצמו אינו מייצר תזרים מזומנים, קשה לקבוע מתי הוא זול. זה לא המקרה עם מניות, שבהן יש איתותים ברורים יותר המבוססים על רווחי החברה. זה למה רוב המשקיעים הגדולים רוכשים כמויות גדולות של זהב בעיקר לפני ימי כלכלה קשים הצופים אינפלציה וירידות ערך, הזהב עוזר לשמר את ההון שלהם על ידי משהו יציב ופיזי.

יתרה מכך, מכיוון שזהב אינו מייצר תזרים מזומנים, כדי להרוויח מזהב, המשקיעים חייבים לסמוך על כך שמישהו אחר ישלם יותר עבור המתכת ממה שהם שילמו. לעומת זאת, בעלי עסק – כמו כורה זהב – יכולים להרוויח לא רק מהעלייה במחיר הזהב אלא גם מהגדלת רווחיו של העסק. אז ישנן מספר דרכים להשקיע ולזכות עם זהב.

גרף מדד מחירי הזהב לאורך כ-50 שנים
מדד מחירי הזהב לאורך כ-50 שנים

למה להשקיע בזהב? באילו מקרים הכי כדאי להשקיע בזהב?

ישנם יתרונות רבים בבחירת זהב כהשקעה שכן ידוע שהוא מגן על ההשקעה שלכם בטווח הארוך. אנשים ברחבי העולם מאמינים בתיאוריה הזו וכולם תלויים בזהב כאשר נכסים אחרים אינם מציעים יציבות. מסיבה זו, תוכלו לראות זעזועים במחירי הזהב בכל פעם שיש סערה בשווקי המניות העולמיים או כאשר יש מתחים פוליטיים בין מדינות חזקות.

גרף המייצג את מחירי הזהב לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה
גרף המייצג את מחירי הזהב לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה

אינכם צריכים להיות בעל יותר מדי ידע פיננסי כדי להשקיע בזהב מכיוון שאנשים עושים זאת במשך מאות שנים. למרות שתוכלו לקנות אותם עכשיו בפורמט האלקטרוני, זה בטוח מאוד לקנות אותם בצורה הפיזית, שכן תוכל לראות את ההשקעה שלכם באופן וויזואלי ולאחסן אותה כפי שתרצה לעתיד.

עם זאת, בתנאים קיצוניים, חוזים אלקטרוניים של זהב יכולים להשתנות הרבה במחיר וייתכנו בעיות כאשר השווקים קורסים עקב מתחים עולמיים. מסיבה זו, עליך לעקוב אחר שיעורי הזהב על בסיס קבוע לפני שתתחיל בהשקעה שלך.

כיום אתם יכולים לבדוק מחיר זהב עוד היום בפורטלים באינטרנט ולקבל פרטים מלאים על המחיר. גם לאחר שהשקעתם את כספכם בזהב, עדיין תצטרכו לפקח על המחיר מדי פעם ותוכלו לקבל מידע זה בקלות למרות ערוצי טלוויזיה או העיתונים.

אין צורך לדאוג בבחירת זהב כנכס לעתיד שלכם מכיוון שהוא תמיד צבר ערך טוב בשוק מאז מאות שנים רבות ותוכלו להיות סמוכים ובטוחים שתקבלו הערכת שווי טובה לזהב גם בעתיד אלא אם כן ימצאו דרך לכרות זהב מכוכבים / אסטרואידים בחלל.

בתמונה שלפניכם תוכלו לראות כי קיים אסטרואיד ענק בשם פסיכה 16 / Psyche 16 המכיל כמויות ענק של זהב, נחושת ושאר מתכות יקרות ונאס״א מתכנן לבקר אותו בקרוב. האם זה משהו שישפיע על מחירי הזהב בעתיד במידה ויתחילו לייבא זהב מהחלל? זוהי ספקולציה ואפשרות השקעה מאוד מעניינת, ביצוע של שורט אחד עם מינוף (מכירה בחסר) למדדי הזהב שירדו עקב הגדלה של ההיצע בשוק ותהיו מיליונרים בין לילה.

כוכב בחלל הנקרא פסיכה 16 שמכיל כמויות אדירות של מתכות יקרות וזהב
מעריכים כי כוכב ׳פסיכה 16׳ שווה 10,000 קוואדריליון דולר של מתכות וזהב (קרדיט: אוניברסיטת אריזונה)

זהב יכול להגן על ההון שלכם מפני סיכוני אינפלציה וירידות ערך בימי כלכלה קשים

תחשבו על זה – במידה והמערך הכלכלי העולמי קורס לחלוטין – מלחמות עולם קשות וקריסות ממשלה וחוק. מה נשאר לנו בעולם הזה שיהיה מספיק שווה ערך לרכישת סחורות וטובין? מטבע השקל לא יהיה שווה כלום, שטרות מזומנים לא יהיו שווים כלום כי בנקים קורסים ואין מי שיקבל אותם כערך אמיתי להחלפת סחורות או טובין, אז מה באמת נשאר לנו? כסף וזהב. כמו בימים הטובים.

כשזה מגיע להשקעה, יש דבר אחד שעלייך להבין מכיוון שהוא יכול לחסל את ההשקעה שלכם בטווח הארוך. זו אינפלציה וזה הקצב שבו הכסף מאבד מערכו עם השנים ונמצא ממנו אין סוף. בהתחשב בגורם זה, לעולם לא כדאי שההשקעה שלכם תהיה במזומן מכיוון שהיא תפחת בערכה במיוחד בכלכלה צומחת כמו הודו.

גרף ביצועי מדד הזהב בהשוואה לDAW JONES כדוגמא להשקעה בזהב ומניות סיכון נמוך
ביצועי מדד הזהב בהשוואה לDAW JONES – בגרף ניתן לראות כי הזהב מוביל בביצועיו מבחינת תנודתיות נמוכה, מה שמהווה השקעה בסיכון יחסית נמוך (צבע כתום: מדד הזהב)

השקעה בזהב היא דרך טובה לחסוך כסף לעתיד

חיסכון בכסף לעתיד שלכם הוא חיוני כאשר יש לך הכנסה קבועה. עם זאת, ייתכן שלא תוכל להשקיע סכומי כסף קטנים כאשר תבחרו בנדל”ן כהשקעה.

תצטרכו לשלם תעריף מעט גבוה יותר מתעריף השוק עבור פריט זה מכיוון שהוא מגיע עם תעודה על האותנטיות שלו. תכונה זו לא תהיה זמינה כאשר תקנו זהב ישירות מהשוק. מסיבה זו, זה תמיד רעיון טוב לבדוק את שער הזהב ובמטרות מטרו אחרות לפני רכישתם ממוכרים מקומיים.

מומלץ מאוד גם להקפיד לבדוק את האיכות עם מקורות נחשבים לפני שתבחרו בהם כהשקעה. בכל פעם שתרצו רוצה לקנות אותו במקום, תשאלו אותם אם הם יקנו בחזרה את אותם מטבעות זהב בשלב מאוחר יותר. זוהי שיטה טובה לאמת את איכות המקור ותוכל למכור אותם בכל עת שיהיה צורך בעתיד. זכרו כי בנקים נכון לעכשיו לא יוכלו לקנות זהב מלקוחות למרות שלעיתים הם יכולים להעניק הלוואה בערבות זו.

קל לקנות וקל מאוד למכור

אתם יכולים בקלות לקנות זהב פיזי מכל חנות תכשיטים. עם זאת, הגיוני לקנות אותם מתכשיטנים מהימנים שיכולים לספק תעודת ערבות על המוצר. שימו לב שאפילו בנקים מוכרים אותם וניתן להשיג מהם בקלות מטבעות זהב. היתרון הגדול ביותר בקנייה ממקורות נחשבים הוא שתקבלו איכות מקורית ללא כל סיכון ויהיו לכם גם קבלות מתאימות לעיונכם העתידי.

אתם יכולים לבדוק את מחיר הזהב היום מהמקורות האמינים ולקנות אותם ממקורות כאלה. כשזה מגיע למכירה, תוכלו לבחור את התכשיטנים המקומיים שכן הם יהיו המקור הקל ביותר בהקשר זה.

זהב לא דורש הרבה תחזוקה

החלק הטוב ביותר בהשקעה בזהב הוא שהוא אינו דורש תחזוקה מצידכם ותוכלו לשמור אותם במקום בטוח במשך מאות שנים. תארו לעצמכם אם השקעתם כסף בנכס, עליכם לתחזק אותם בסדר תקין וזה יכול להיות מאוד מעייף אם אתם עסוקים במקצוע שלכם. מצד שני, תאם יכולים לקנות זהב בבטחה ופשוט לשמור אותם בארונית שלכם במשך שנים רבות ללא צורך בתחזוקה כלשהי. לפני שתקנו אותם מהשוק, בדקו את שער הזהב יחד עם מוקדים מרכזיים אחרים כדי שתדעו על המחיר העדכני ביותר בשוק.

זהב ניתן להעביר בקלות לדורות הבאים

כאשר השקעתם בזהב, אתם יכולים בקלות להעביר את הנכס הזה לדור הבא שלכם וזה קורה באופן מסורתי בארצנו. כפי שניתן לשים לב, רוב האנשים מתנות קישוטי זהב לילדיהם במהלך נישואים ואירועים חשובים אחרים בחיים. זו יכולה להיות אפשרות טובה גם כאשר אתם רוצים לחסוך כסף בזהב ותוכל לשמור על הכסף שלכם לצרכים עתידיים.

את הזהב אתם יכול אפילו לתת לילדים שלכם כשתחלקו את הנכסים שלכם וזה יהיה שימושי לעתיד שלהם. הזהב אינו מאבד את הברק שלו גם לאחר עשורים רבים וערך השוק עדיין יישאר זהה ללא קשר לגילו. הקפידו לאמת את שער הזהב יחד עם אזורים אחרים כדי שתהיו מודעים למחירו הנוכחי והאמיתי בשוק.

זהב הוא התוספת הטובה ביותר לתיק המניות ולהשקעות בנדל”ן

אמנם השקעה בבורסה ובנדל”ן יכולה להניב תשואות טובות, אבל בטווח הארוך, הן כרוכות בהרבה סיכונים ולעולם לא כדאי להשקיע את כל החסכונות שלכם בדברים כאלה. אתם צריכים לאזן את ההשקעה שלכם על ידי קניית זהב פיזי מהשוק. זה יהיה טוב לבני המשפחה שכן הם יזכו להשתמש בזהב בצורה של קישוטים וגם ליהנות מהחסכונות שלהם לעתיד. מכיוון ששיעורי הזהב לא יירדו בצורה דרסטית בניגוד להשקעות בבורסה ובנדל”ן, ההשקעת הזהב שלכם תהיה מוגנת בטווח הארוך. זוהי דרך פשוטה לגוון את הסיכון שלכם ולהשיג תשואות טובות מאסטרטגיה זו.

זהב לא דוכך עם הזמן

בניגוד להשקעות אחרות כמו נכסים, הזהב לא ידעך בעתיד. הוא לא יאבד את מחירו בשל גילו ואפילו חפצי נוי ישנים עשויים מזהב יקבלו את המחיר הזהה בשוק לזה של קישוטים חדשים עשויים זהב.

במרכזים פופולריים אחרים כדי לאמת עובדה זו ולהחליף את הקישוטים הישנים שלכם בחדשים בעתיד.

באופן זה, ההשקעה שלכם תקבל תשואות טובות כמו גם ביטחון בטווח הארוך כאשר תבחר לקנות זהב פיזי. זה גם נתפס כסמל סטטוס בחברה שלנו ותוכל לקבל נזילות טובה בעתיד.

5 דרכים לקנות ולמכור זהב

להלן חמש דרכים שונות להחזיק בזהב ומבט על כמה מהסיכונים הנלווים לכל אחת מהן.

1. מטילי זהב – השקעה פיזית

אחת הדרכים היותר מספקות מבחינה רגשית להחזיק זהב היא לרכוש אותו בברים או במטבעות. יהיה לך את הסיפוק להסתכל בו ולגעת בו, אבל לבעלות יש גם חסרונות רציניים, אם יש לך יותר מאשר רק קצת. אחד החסרונות הגדולים ביותר הוא הצורך לשמור ולבטח זהב פיזי.

כדי להרוויח, קונים של זהב פיזי מסתמכים לחלוטין על עליית מחיר הסחורה. זאת בניגוד לבעלי עסק (כגון חברת כריית זהב), שם החברה יכולה לייצר יותר זהב ולכן יותר רווח, מה שמוביל את ההשקעה באותו עסק גבוה יותר.

אתם יכולים לרכוש מטילי זהב במספר דרכים: דרך סוחר מקוון כגון APMEX או JM Bullion, או אפילו סוחר או אספן מקומי. חנות משכון עשויה גם למכור זהב. שימו לב למחיר הספוט של הזהב – המחיר לאונקיה כרגע בשוק – בזמן שאתם קונים, כדי שתוכלו לעשות עסקה הוגנת.

ייתכן שתרצה לבצע עסקאות במטות ולא במטבעות, כי סביר להניח שתשלם מחיר עבור ערך האספן של מטבע ולא רק על תכולת הזהב שלו. (ייתכן שלא כולם עשויים מזהב, אבל הנה 9 מהמטבעות היקרים ביותר בעולם.)

סיכונים: הסיכון הגדול ביותר הוא שמישהו יכול לקחת ממך פיזית את הזהב, אם לא תשמור על האחזקות שלכם מוגנות. הסיכון השני בגודלו מתרחש אם אתם צריכים למכור את הזהב שלכם. זה יכול להיות קשה לקבל את מלוא ערך השוק עבור ההחזקות שלכם, במיוחד אם מדובר במטבעות ואתם צריכים את הכסף במהירות. אז יתכן שתצטרכו להסתפק במכירת האחזקות שלכם בהרבה פחות ממה שהן עשויות לדרוש בשוק לאומי.

2. חוזים עתידיים על זהב – ספקולציות עתידיות

מגמת השקעות על חוזים עתידיים של זהב
מגמת השקעות על חוזים עתידיים של זהב

חוזים עתידיים על זהב הם דרך טובה להעלות ספקולציות לגבי מחיר הזהב שעולה (או יורד), ואתם יכולים אפילו לקבל מסירה פיזית של זהב, אם תרצה, אם כי מסירה פיזית היא לא מה שמניע את הספקולנטים.

היתרון הגדול ביותר של שימוש בחוזים עתידיים להשקעה בזהב הוא כמות המינוף העצומה שבה אתם יכול להשתמש. במילים אחרות, אתם יכולים להחזיק הרבה חוזים עתידיים על זהב תמורת סכום כסף קטן יחסית. אם חוזים עתידיים על זהב נעים בכיוון שאתם מאמינים בו, אתם יכולים להרוויח הרבה מאוד כסף ומהר מאוד.

סיכונים: המינוף למשקיעים בחוזים עתידיים פוחת לשני הכיוונים, עם זאת. אם הזהב יזוז נגד התחזית שלכם, תיאלצו להעמיד סכומי כסף נכבדים כדי לשמור על החוזה (הנקרא מרווח / Spread) או שהברוקר יסגור את הפוזיציה ותפסידו. אז בעוד ששוק החוזים העתידיים מאפשר לכם להרוויח הרבה כסף, עדיין תוכלו להפסיד אותו באותה מהירות.

באופן כללי, שוק החוזים העתידיים מיועד למשקיעים מתוחכמים, ותזדקקו לברוקר המאפשר מסחר בחוזים עתידיים, ולא כל הברוקרים הגדולים מספקים את השירות הזה בחופשיות.

3. תעודות סל שמחזיקות זהב

אם אינכם רוצים את הטרחה של להחזיק זהב פיזי או להתמודד עם דרישות הקצב והמרווחים המהירים של שוק החוזים העתידיים, אז אלטרנטיבה מצוינת היא לקנות קרן נסחרת בבורסה (ETF) שעוקבת אחר הסחורה. שלוש מתעודות הסל הגדולות כוללות SPDR Gold Shares, iShares Gold Trust ו- Aberdeen Standard Physical Gold Shares ETF.

המטרה של תעודות סל כגון אלה היא להתאים את ביצועי מחיר הזהב פחות יחס ההוצאות השנתי של תעודות הסל. יחסי ההוצאות בקרנות לעיל עומדים על 0.4 אחוזים, 0.25 אחוזים ו-0.17 אחוזים בלבד, בהתאמה.

היתרון הגדול הנוסף לבעלות על תעודת סל על פני מטילי הוא שהיא ניתנת להחלפה בקלות רבה יותר במזומן במחיר השוק. אתם יכולים לסחור בקרן בכל יום שבו השוק פתוח במחיר הרווח, ממש כמו מכירת מניה. אז תעודות סל זהב נזילות יותר מזהב פיזי.

סיכונים: תעודות סל נותנות לכם חשיפה למחיר הזהב, כך שאם הוא עולה או יורד, הקרן צריכה לבצע ביצועים דומה, שוב בניכוי עלות הקרן עצמה. כמו מניות, זהב יכול להיות תנודתי לפעמים. אבל תעודות סל אלה מאפשרות לכם להימנע מהסיכונים הגדולים ביותר של בעלות על הסחורה הפיזית: הגנה על הזהב שלכם וקבלת ערך מלא עבור החזקותיכם.

4. מניות חברות כרייה של זהב

גרף מניות של חברות כריית זהב המובילות ביותר
גרף מניות של חברות כריית זהב המובילות ביותר

זו עשויה להיות האלטרנטיבה הטובה ביותר עבור משקיעים אשר לא מעוניינים להשקיע בזהב בלבד באופן ישיר, מכיוון שהם יכולים להרוויח בשתי דרכים על זהב. ראשית, אם מחיר הזהב יעלה, גם הרווחים של הכורה עולים. שנית, למכרה יש את היכולת להעלות את הייצור לאורך זמן, מה שמעניק אפקט כפול.

סיכונים: בכל פעם שתשקיעו במניות בודדות, אתם צריכים ללמוד ולהבין את העסק / חברת הכרייה בקפידה. כנראה שעדיף להימנע מהשקעה בכורים קטנים ומאלה שעדיין אין להם מכרה מייצר. לבסוף, כמו כל המניות, מניות הכרייה יכולות להיות גם כן תנודתיות ולהיות מושפעות מגורמים חיצוניים ופוליטיים.

5. תעודות סל שמחזיקות במניות כרייה

לא רוצים לחפור הרבה בחברות זהב בודדות? אז רכישת תעודת סל יכולה להיות הגיונית מאוד. תעודות סל של כורי זהב יעניקו חשיפה לכורי הזהב הגדולים בשוק. מכיוון שהקרנות הללו מגוונות על פני המגזר, לא תיפגעו הרבה מהביצועים הנמוכים של כל חברת כרייה בודדה.

הקרנות הגדולות יותר במגזר זה כוללות VanEck Vectors Gold Miners ETF , VanEck Vectors Junior Gold Miners ETF ו-iShares MSCI Global Gold Miners ETF. יחסי ההוצאות על אותן קרנות הם 0.51 אחוז, 0.52 אחוז ו-0.39 אחוז, בהתאמה. קרנות אלו מציעות את היתרונות של בעלות על כורים בודדים עם בטיחות הגיוון.

סיכונים: בעוד שתעודת הסל המגוונת מגינה עליך מפני כל חברה שהצליחה בצורה גרועה, היא לא תגן עליך מפני משהו שמשפיע על כל התעשייה, כמו מחירי זהב נמוכים מתמשכים.

לסיכום – השקעה בזהב

משקיעים גדולים יותר המעוניינים בחשיפה ישירה למחיר הזהב עשויים להעדיף להשקיע בזהב ישירות באמצעות מטילים פיזיים. ישנה גם רמה של נוחות ובטחון בבעלות על נכס פיזי במקום פיסת נייר. החיסרון הוא הפרמיה הקלה לערך הזהב ששולם ברכישה הראשונית, כמו גם עלויות האחסון.

עבור משקיעים שהם קצת יותר אגרסיביים, חוזים עתידיים ואופציות בהחלט יעשו את העבודה. אבל קונים, היזהרו: השקעות אלו הן נגזרות של מחיר הזהב, ויכולות לראות מהלכים חדים למעלה ולמטה, במיוחד כאשר הן נעשות ברווחיות. מצד שני, חוזים עתידיים הם כנראה הדרך היעילה ביותר להשקיע בזהב, למעט העובדה שחוזים חייבים להתגלגל מעת לעת עם פקיעת תוקפם.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה