לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרכב הנמכר ביותר בעולם לשנת 2023 עד כה: טסלה מודל Y

תגיות
הרכב הנמכר ביותר של 2023: טסלה מודל Y
הרכב הנמכר ביותר של 2023: טסלה מודל Y

ברבעון הראשון של 2023, רכב הפנאי החשמלי של טסלה השיג את ההישג המדהים של הפיכתו לדגם הנמכר ביותר בעולם. עם ההישג פורץ הדרך הזה, אי אפשר שלא לתהות אם טסלה על סף שבירת שיא עולם נוסף.

נשאלת השאלה: מי יהיה המתמודד הבא לאתגר את הדומיננטיות של טסלה בשוק הרכב החשמלי? הישארו מעודכנים בזמן שאנו בוחנים את ההתפתחויות האחרונות ואת המתמודדים הפוטנציאליים במירוץ המרגש הזה. ברוכים הבאים לאתר המגזין שלנו, בו עתיד הרכבים החשמליים מתגלה לנגד עיניכם.

המכונית הנמכרת ביותר

שמחה והתרגשות גדולה מלאה את אילון מאסק וצוותו בטסלה כאשר נפרסמו נתוני מכירות הרכב בעולם לרבעון הראשון של שנת 2023. התברר לכולם כי הרכב הנמכר ביותר לא היה אחר מטסלה מודל Y. עוד בשנת 2021, אילון מאסק ציין כי ה-Y יזכה לתואר “המכונית הנמכרת ביותר בשנת 2022 או 2023”. התחזקו בכיסאותיכם כשאנו חוקרים את המציאות המרתקת של תחרות הרכבים החשמליים המתרחשת כעת. מי יהיה המתחרה הבא שיבוקע את השוק ויצטרף למרוץ המרתק הזה?

כדי להקטין ספקנות, יש לציין כי הנתונים שפורסמו מייצגים את נתוני המכירות לרבעון הראשון בלבד ולכן עשויים להשתנות בהמשך. אולם, עם הכרזתו של אילון מאסק בעניין תחרותיות המכירות בטסלה לשנה הנוכחית, קשה להתעלם מההשפעה המרשימה שהיא כבר משתפתת. הצעירה מבחינת הדגם של מודל Y ממשיכה לשובר שיאים, והשיווק של גרסת ההנעה האחורית, שמוערך כי יגרום להורדת המחיר והתקרבות לקהל רחב יותר, ייתן דף חדש למכירות במהלך השנה הקרובה. עם התקדמות זו, קשה להתעלם מהצפי שהמכירות יתרחשו בצורה מרשימה גם בהמשך.

בואו נדבר נתונים

יש לציין ש-Tesla Model Y הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) קטן המופק על ידי היצרנית Tesla. הדגם נחשף לראשונה בשנת 2019, אך רק בסוף שנת 2020 החלו מסירותיו. בשנת 2022 הוא הגיע גם לישראל והפך לאוכף של המכירות המוביל בתחום הרכבים החשמליים בארץ.

ברבעון הראשון של שנת 2023, נמסרו יותר מ-267,000 כלי רכב דומים כאלה ביבשות שונות – אירופה, ארה”ב וסין. ניכרת עליה של כ-68% במכירות ביחס לתקופה המתאימה בשנה הקודמת. המספרים המרשימים הללו מחזקים את מעמדו של Tesla Model Y כדגם מוביל בתחום הרכבים החשמליים, המשפיע ומצמיח בשוק העולמי.

במקום השני ברשימת המכוניות הנמכרות ביותר ברבעון הראשון ממוקמת טויוטה קורולה, הידועה כמשפחת המכוניות האלמותיות של היצרנית היפנית. מסירות הקורולה במהלך התקופה הזו הסתפקו בכ-256,000 יחידות. על פי המידע הקיים, קורולה היא בפועל המכונית הנמכרת ביותר בעולם, באופן כללי. במקום השני בדירוג השנתי הזה, נראה שהיא תשאר.

הרשימה המדוברת עוד נמשכת וכוללת דגמים מוכרים נוספים של טויוטה. במקום השלישי ממוקמת טויוטה היילקס עם כמעט 215,000 יחידות, לצידה טויוטה ראב 4 הקומפקטית עם 211,000 יחידות, ובמקום החמישי ישנה טויוטה קאמרי עם 166,000 יחידות. כך, נראה שטויוטה מפתיעה עם מוניטין ומעמד מרשים בשוק הרכבים העולמי.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה