לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניות מומלצות להשקעה, מה הן המניות המומלצות ביותר לתקופה זו?

תגיות
מניות מומלצות להשקעה
ipopba@ , Freepik

מניות מומלצות להשקעה – רכישת מניה היא קלה, אך רכישת המניה הנכונה ללא אסטרטגיה שנבדקה בזמן היא קשה להפליא. אז מהן המניות הטובות ביותר לקנות עכשיו או לשים ברשימת מעקב? Apple, AstraZeneca , AutoNation , Steel Dynamics ו-Monolithic Power Systems הן המועמדות העיקריות.

בנוסף, יש לפקוח עין על היצע וביקוש למניה עצמה, להתמקד במניות מובילות בקבוצות המובילות בתעשייה, ולכוון למניות עם תמיכה מוסדית חזקה.

זכור, בכל השקעה קיים סיכון מסוים. האינפלציה נותרה נושא מרכזי בעוד שהסכסוך בין רוסיה לאוקראינה זהו גורם משפיע מאוד שהוכיח את יכולתו לזעזע את השוק. דברים יכולים להשתנות במהירות כשמדובר בבורסה. הקפד לעקוב מקרוב אחר מגמות השוק.

כעת בואו נסתכל על מניות אפל, מניות AstraZeneca, מניות AutoNation, מניות Steel Dynamics ומניות Monolithic Power Systems בפירוט רב יותר. שיקול חשוב הוא שהמניות הללו מתהדרות בעוצמה יחסית מרשימה.

Apple 

מניית אפל נמצאת כעת מתחת לנקודת קנייה של 176.25, לפי ניתוח MarketSmith. אפל זינקה מאז הגיעה ל-129.04 באמצע יוני, ושברה מחדש את קו 50 הימים ולאחר מכן 200 הימים שלה. אבל מניית אפל צנחה בחזרה מתחת לקו 21 הימים שלה.

מניית אפל הציגה ביצועים טובים יותר מרוב המניות, במיוחד טכנולוגיות, במהלך תיקון השוק. קו החוזק היחסי הגיע לאחרונה לגבהים חדשים, אינדיקטור שורי. זה מודד את ביצועי המניה בהשוואה ל-S&P 500. אפל ראתה את הדירוג המשולב שלה מחזיקה ברף חזק של 91 מתוך 99. מוקדם יותר השנה אפל הפכה לחברה הראשונה שהגיעה לשווי שוק של 3 טריליון דולר.

החברה דיווחה על רווחים בסוף יולי. הכנסות ממכירות ושירותי אייפון היו טובות מהצפוי לוול סטריט, יחד עם ההנהלה שחזתה צמיחה טובה יותר בהכנסות. אפל נענשה לאחר שההנהלה אמרה שההתחדשות של קוביד-19 בסין עלולה לפגוע במכירות בשיעור של עד 8 מיליארד דולר ברבעון האחרון.

היא רשמה לרבעון השלישי רווח למניה פיסקלית של 1.20 דולר על מכירות של 83 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ב-25 ביוני, שניהם היכו מעט. על בסיס משנה לשנה, הרווחים של אפל ירדו ב-8% בעוד המכירות עלו ב-2%. ברבעון יוני עלו מכירות האייפון של אפל ב-3% ל-40.67 מיליארד דולר. הסמארטפונים היוו 49% מסך המכירות של החברה בתקופה.

הכנסות השירותים של אפל זינקו ב-12% ל-19.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי הפיסקאלי. השירותים כוללים את App Store, AppleCare, iCloud, Apple Pay, Apple Music, Apple TV+, Apple Arcade והצעות אחרות. אנליסטים רואים צמיחה ברווחים של 9% בשנת הכספים 2022 וצמיחה של 7% בשנת 2023. המשקיעים ירצו לראות את המנכ”ל טים קוק סוחט רווחים מרשימים יותר.

ב-6 ביוני, אפל הציגה תכונות של מערכות ההפעלה הקרובות שלה עבור iPhone, iPad, Mac ו-Apple Watch בוועידת המפתחים העולמית שלה. היא גם חשפה מעבד מק מדור שני, M2, שזמין ראשון בשני מחשבים ניידים חדשים, ה-MacBook Air ו-MacBook Pro.

מוקדם יותר השנה אירחה החברה גם את השקת המוצר האחרון שלה. בעוד שלל מוצרים נחשפו, אולי הבולט ביותר היה אייפון SE חדש בעלות נמוכה 5G. המכשיר, שנמכר ב-429 דולר, הגיע למדפי החנויות ב-18 במרץ. הספקולציות נמשכות שאפל מחפשת לייצר מכונית חשמלית לנהיגה עצמית. בנובמבר דיווח בלומברג שאפל שואפת להשיק רכבי EV בנהיגה עצמית ב-2025.

AstraZeneca

מניית AZN מתחת לנקודת קניה של 68.49 מבסיס שטוח לצד בסיס כפול תחתית. גם המניות ירדו מתחת לנקודת רכישה קודמת של 67.50. המניה הגיעה לשיא של 71.70 בתחילת אפריל בעקבות עלייה של 14% מהפריצה הקודמת שלה במרץ. מאז היא מתגבשת.

קו החוזק היחסי מנסה להתרומם שוב גבוה יותר בעקבות צניחתה האחרונה. החברה שבסיסה בבריטניה מייצרת מגוון עצום של טיפולים, כולל חיסון נגד קוביד ותרופות לסרטן Tagrisso, Imfinzi ולינפרזה.

הרווחים צמחו ב-57% ברבעון הרביעי של 2021 וב-16% ברבעון הראשון של 2022. זאת לאחר ירידה של 7% ולאחר מכן עלייה של 6% בלבד בשתי התקופות הקודמות. ביצועים כלליים מצוינים באים לידי ביטוי בדירוג ה-IBD Composite החזק מאוד של 94 מתוך 99. אנליסטים רואים שהרווח למניה עולה ב-34% ב-2022 וב-16% ב-2023.

AstraZeneca תדווח על תוצאות הרבעון השני ב-29 ביולי. אנליסטים צופים שהרווח יזנק ב-98% ל-81 סנט למניה לעומת 41 סנט שנה קודם לכן. הרווח למניה לשנה כולה צפוי לעלות ב-34% ל-3.34 דולר מ-2.49 דולר, לפי FactSet.

AstraZeneca עובדת בתחומים גדולים של רפואה. התרופה הגדולה ביותר לסרטן שלה נקראת טאגריסו. תרופות אחרות לסרטן כוללות את Imfinzi ולינפרזה. בספטמבר האחרון, AstraZeneca אמרה כי שילוב של התרופה Imfinzi שלה ו-tremelimumab בתוספת כימותרפיה האריך את משך הזמן עד להחמרת סרטן הריאות של החולים ב-28%. זה גם שיפר את ההישרדות הכוללת – הזמן שלפני כל סיבת מוות – ב-23%.

בנוסף, החברה אמרה כי מינון קבוע של תרופות הנקראות אלבוטרול ובודזוניד הפחית את הסיכון להחמרה באסתמה בהשוואה לאלבוטרול בלבד. זה גם שיפר את תפקוד הריאות בחולים עם אסתמה קלה עד בינונית במחקר אחר. בשנה שעברה אמרה החברה כי תרופת אלכסיון Ultomiris קיבלה אישור באירופה לטיפול בילדים עם הפרעת דם נדירה. לפני רכישתה, התרופה הגדולה ביותר של אלקסיון הייתה סוליריס. Ultomiris היא גרסה מהדור הבא של Soliris עם ציר זמן ארוך יותר לפני שהיא תתמודד עם יריבים ביו-דומה.

AutoNation

מניית AN נמצאת כעת בדפוס קונסולידציה החוזר תשעה חודשים אחורה עם נקודת קניה רשמית של 133.58, לפי ניתוח MarketSmith. ב-16 באוגוסט, מניית AutoNation התפוצצה מעל כניסות מוקדמות ליד 125-126 בנפח כבד, עלתה לזמן קצר את נקודת הקנייה הרשמית לפני שנסגרה ממש מתחת לרמת מפתח זו. המניות צנחו בחזרה לקצת מעל לרמה של 126.

המשקיעים עשויים לרצות להתמקד כעת בנקודת הקנייה הרשמית. ביצועים מוצקים בסך הכל באים לידי ביטוי בדרוג IBD Composite של 93. הרווחים הם הצד החזק ביותר שלה, עם EPS שצבר בממוצע של 93% בשלושת הרבעונים האחרונים.

ל-AutoNation, שיושבת על IBD 50, יש יותר מ-300 מיקומים ברחבי הארץ. היא מוכרת רכבים חדשים ומשומשים יחד עם פלח עסקי חלפים ושירותים לרכב.

AutoNation יחד עם Group 1 Automotive ו- Penske, ניצלו את המחסור במכוניות, והניבו רווחים חזקים עד לחלק הראשון של 2022. מניות קמעונאות רכב גם מספקות צמיחה אגרסיבית על רקע דינמיקה חיובית בתעשייה, כאשר הביקוש לרכבים עדיין מקדימה את ההיצע ככל שהשיבושים במגפה נמשכים.

למרות צמיחה חזקה ברווחים, מניות קמעונאות הרכב פיגרו בשוק הכללי בחלק גדול מתחילת 2021 ותחילת 2022. התעשייה החלה להשתפר באפריל, והחזיקה מעמד יחסית, בעוד שמדד S&P 500 ירד בכמעט 20% מה-1 באפריל עד אמצע יוני.

הרווחים של AutoNation עלו ב-34% לעומת שנה קודם לכן, וסיימו רצף של חמישה רבעונים של צמיחה תלת ספרתית אך עם הצפיות הגבוהות ביותר. המכירות ירדו ב-2% ל-6.87 מיליארד דולר, מעט חסר.

AN הודיעה זה עתה הודיעה על תוכניות להרחיב את עסקי המכוניות המשומשות שלה. בעוד ש-AN דיווחה שההכנסות מכלי רכב חדשים ירדו ב-14% ברבעון השני, ההכנסות מכלי רכב משומשים עלו ב-13%. כלכלה חלשה יותר ואיסוף צפוי בייצור מכוניות חדשות עשויות להיות רוח נגדית לתמחור מכוניות משומשות.

כעת עומדת החברה לפתוח את חנות AutoNation USA ה-12 שלה, אשר מתמקדת בעיקר בקנייה ומכירה של רכבים משומשים. לחברה יש יעד של יותר מ-130 חנויות AutoNation USA בפעילות עד סוף 2026.

Steel Dynamics

מניית STLD ירדה אל מתחת לאזור הקנייה שלה לאחר שעברה כניסה של 86.04. היא הראתה בעבר את יתרונותיה על ידי החזקה מעל רמה זו למרות המכירה ביום שישי, אך השוק ממשיך להפעיל לחץ.

רווחיות המנייה טובה מאוד, כאשר הרווח למניה עלה בממוצע של 260% בשלושת הרבעונים האחרונים. מניית STLD מדורגת במקום הראשון בקבוצת יצרני הפלדה בשל הביצועים הבסיסיים והטכניים שלה.

ההתנהגות העוצמתית שלה הקנתה ל-Steel Dynamics מקום ברשימת ה-IBD Leaderboard היוקרתית של המניות המובילות. חברה זו מפורסמת במפעלי הפלדה המיני היעילים שלה, Steel Dynamics מתמחה במוצרים מגולגלים שטוחים כמו גם פלדה מבנית, בר ומסילה. היא גם ממחזרת גרוטאות מתכת ברזליות ולא ברזליות. שווי השוק של STLD עבר לאחרונה צפונה לשווי שוק של 16 מיליארד דולר, כך שהיא נכנסת לטריטוריה שנוטה למשוך יותר השקעות על ידי קרנות גדולות.

מניות הפלדה השיגו ביצועים טובים יותר על רקע התקווה שהפדרל ריזרב יוכל להנדס נחיתה רכה עבור כלכלת ארה”ב. תקווה זו הועצמה על ידי נתון התמ”ג ברבעון השני, שירד ב-0.6% מתוקן, טוב יותר מה-0.9% שדווח בהתחלה. ההוצאה לצריכה אישית עלתה ברבעון ב-1.5%, תוקנה מ-1%, מה שמצביע על צרכן עמיד.

ההכנסה המקומית הגולמית, מדד חלופי לצמיחה, עלתה ב-1.4% ברבעון. יש כלכלנים שאוהבים לבצע ממוצע של תמ”ג ו-GDI כאשר יש הבדל גדול. אנליסט David Gagliano, BMO Markets Capital  ציין בשבוע שעבר כי “קצב הירידות במחירי (הפלדה) הואט בחודש האחרון, כאשר כמה סימנים צופים פני עתיד של יציבות ממשיכים להופיע”.

הרקע המשופר לטווח הקרוב כולל “הפסקות אספקה ​​מקומיות קרובות של ארה”ב בספטמבר-נובמבר”. Gagliano גם ציטט את “הציפיות שמחירי הגרוטאות בארה”ב יהיו קבועים עד לעלייה בספטמבר”. ובכל זאת, ציין Gagliano, עם היצע נוסף “שעדיין צפוי, רוחות נגד ביקוש מאקרו נותרו, ומחירי הגיליונות העולמיים ירדו לאחרונה, אנו שומרים על דעתנו כי מחירי הספוט בארה”ב נוטים יותר להתייצב, ולא להתאושש”, בסתיו הקרוב.

Monolithic Power Systems

מלאי Monolithic Power Systems מהווה בסיס כוס עם ידית (בתחום הניתוח הטכני של מחירי השוק, כוס וידית או כוס עם היווצרות ידית היא תבנית תרשים המורכבת מירידת מחיר ועלייה חזרה לערך המקורי, ואחריה תחילה ירידה קטנה יותר ולאחר מכן עלייה עבר את השיא הקודם). נקודת הכניסה האידיאלית כאן היא 541.49.

עומק הבסיס הוא 40%, כך שלידית העמוקה יש עכשיו עוד קצת משקל. כעת היא מחפשת תמיכה מעט מעל הממוצעים הנעים המתכנסים של 50 יום ו-200 יום. עם זאת, קו ה-RS של מניית MPWR נע בעוצמה גבוהה מאז תחילת יולי. הוא נסוג מרמות שיא בזמן שהוא יוצר את הידית שלו.

קו מגמה תלול יחסית הציע כניסה מוקדמת ליד 460 במרץ. אבל זו הייתה כניסה אגרסיבית בשל העובדה ש-MPWR עדיין שוחה 20% מתחת לשיא הצד השמאלי של התבנית. ל-MPWR יש דירוג מרוכב חזק של 93, כאשר כלי בדיקת המניות מראה שביצועי הרווחים מצוינים במיוחד.

היא מציגה ביצועים טובים בעקבות דוח רווחים קצביים והעלאות. יחס נפח של 1.4 למעלה/למטה מרמז על קנייה מוסדית חזקה לאחרונה. הרווח ברבעון השני צמח ב-80% על בסיס Non-GAAP ל-3.25 דולר למניה כאשר המכירות עלו ב-57% ל-461 מיליון דולר. זה היה ברור היטב מהערכות קונצנזוס של 2.94 ו-430.6 מיליון דולר. בנוסף, הרווחיות הגולמית השתפרה ב-280 נקודות בסיס ל-58.8%.

Monolithic Power Systems היא אחת ממניות השבבים המובילות במרכז הנתונים. הוא מספק מעגלי חשמל קטנים וחסכוניים באנרגיה עבור מערכות הנמצאות ביישומים תעשייתיים, תשתיות טלקום, מחשוב ענן, רכב ויישומי צרכנים.

האנליסט של Cowen, מת’יו רמזי, מכנה את מניית MPWR כבחירה מובילה, לאור “הזדמנויות הצמיחה הגדולות של השדה הגדול” שלה בשווקי קצה כמו מרכזי נתונים וכלי רכב חשמליים. בהערה ללקוחות הוא חזר על דירוג הביצועים שלו במניות MPWR והעלה את יעד המחיר שלו ל-600 מ-550.

מניית MPWR נמצאת ברשימת IBD 50 של מניות הצמיחה עם הביצועים הטובים ביותר.

רוצים לדעת עוד על שוק ההון? לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה